Foment i ABERTIS planegen allargar la concessió de l’AP-7 a costa dels catalans
Negocien a esquenes de la Generalitat carregar als catalans els 2.000 milions d’euros que li costa a l’estat complir amb el conveni que va signar amb ABERTIS
El conveni que va firmar la ministra Magdalena Álvarez per la construcció del tercer carril de l’AP-7 és una veritable ruïna pel Ministeri de Foment, ja que l’obliga a bonificar la manca de creixement i el descens del pas de vehicles per l’autopista. En els tres primer anys d’estar en vigor l’acord (2008-2010), la factura per aquest concepte supera el 450 milions d’euros a pagar a ABERTIS, i el càlcul fins al final de la concessió pot superar àmpliament els 2.000 milions d’euros, segons ha reconegut la ministra Ana Pastor. Espanya no vol pagar aquestes milionàries xifres fruït dels errors ministerials passats i vol encolomar els desastres als ciutadans catalans amb l’ampliació de la concessió de l’AP-7. La negociació amb ABERTIS s’està fent a esquenes de la Generalitat i englobaria una sortida per les radials de Madrid on l’empresa catalana és una de les més afectades.
La jugada perfecta Foment guanya, ABERTIS guanya, i els catalans paguenCedir a l’ampliació de la concessió de l’AP7 entre 10 i 15 anys permet a Foment estalviar-se de pagar les bonificacions milionàries pel conveni a ABERTIS i salvar de la fallida les radials de Madrid - on l’empresa catalana hi té una bona part d’interessos afectats-. Només cal traslladar les càrregues als usuaris de les autopistes catalanes allargant la concessió de l’AP7. Les negociacions és van donar per activades a la darrera junta d’accionistes i consten a les actes de l’empresa concessionària, malgrat que les paraules estan singularment enribetades. El negoci seria rodó per ABERTIS, que podria garantir uns ingressos milionaris que l’empresa necessita per poder abaratir el fort endeutament que té de quasi 14.000 milions d’euros i mantenir els dividends a repartir entre els accionistes, que el 2011 van ser de més de 1.000 milions d’euros.
Ampliar la concessió de l’AP-7 vol dir també retardar infinitament el desdoblament de la N-II
Els diferents partits polítics, ajuntaments, patronals i el mateix conseller Recoder es queixen del retard de les obres del desdoblament de la N-II, però no afronten el problema real, no van al nucli de la qüestió, que no és altre que el conveni signat entre el Ministeri i ABERTIS amb el vist i plau del Conseller Nadal per la construcció del tercer carril de l’AP7. La única sortida és la denúncia del conveni -per presumpte prevaricació, ja que els serveis jurídics de l’Estat ho va advertir i malgrat tot la ministra el va signar-.
Una N-II desdoblada provocaria un descens considerable del pas de vehicles per l’autopista i un augment també considerable de la indemnització de més dels 2.000 milions previstos, i enfonsaria encara més la situació econòmica del ministeri. Per tant una ampliació de la concessió condemnaria a les comarques gironines a la misèria de tenir la N-II infinitament en condicions tercermundistes.
Notícies relacionades
- 2021, l’any en que el desdoblament de la N-II pot començar a ser una realitat 22.06.2012.
- Clam contra la carretera de la mort #tallemlaN2 16.06.2012.
- Les claus del No desdoblament N-II i de la 340: Govern Espanyol, Generalitat, Polítics, ABERTIS/La Caixa 13.05.2012.
- L’AP-7, una màquina de fer diners 19.04.2012.
- Foment i la Generalitat enterren milions d’euros en un conveni abusiu amb ABERTIS 25.03.2012.
- ABERTIS, l’altre espoli que pateix Catalunya 03.03.2012.
- N-II la carretera de la mort i l’especulació 27.02.2012.