Mallorca denuncia l’espoli econòmic, cultural i lingüístic perpetrat pel PP, caminant
Jubilats per Mallorca va iniciar ahir l'acció “Camins Contra Mentides” que té per finalitat desemmascarar les mentides del Partit Popular Balear
En la presentació de l’acció va tenir lloc ahir a Lluc, l’escriptor Pere Morey, va intervenir llegint una narració curta escrita expressament. Morey ha fet esment a la saviesa que descriuen les rondalles mallorquines quan expliquen la realitat social, sovint, les rondalles interpretades per “jaios i jaies”, símbols de saviesa popular. Morey ha dit que les nostres illes han patit i pateixen un greu espoli econòmic i que ara s'hi ha d'afegir l'espoli cultural i lingüístic, perpetrat pel Partit Popular que governa les institucions illenques. Morey també ha afegit que volen desmantellar la sanitat pública perquè, simplement, les classes populars fan nosa.
El text que ha llegit també ha esmentat el fet que els poderosos tenen la raó de la força –sovint protagonitzada per la policia i la injustícia que imparteixen els tribunals-, en canvi, les entitats que defensen la dignitat dels serveis públics, la llengua i la cultura d'un poble tenen la força de la raó.En el seu torn, el també portaveu de Jubilats per Mallorca, Maties Oliver, ha dit que som en temps d'urgències socials i que en haver acabat aquesta acció de denúncia de mentides per justificar polítiques contra els drets socials i civils, l'entitat que presideix emprendrà noves iniciatives per demostrar que hi ha alternatives al neoliberalisme econòmic.
Finalment ha intervingut Jaume Bonet, que ha dit que l'acció "Camins Contra Mentides" té per finalitat principal desemmascarar les mentides a partir de les quals el Partit Popular té la pretensió de justificar allò que és injustificable, és a dir, la destrucció dels serveis públics, l'empobriment de capes socials cada vegada més extenses i l'extermini de la cultura d'un poble. Bonet ha dit que la crisi econòmica ha estat planificada amb l'objectiu de fer desaparèixer l'estat del benestar perquè grans empreses multinacionals i el poder financer puguin redimensionar el seu volum de beneficis. Aquest canvi de model social programat implica l'aprimament de la classe mitjana, l'acumulació de capital i un volum de negoci cada vegada més poc repartit.
Entre les entitats que donen suport a la organitzada per Jubilats per Mallorca, hi ha l’Obra Cultural Balear, la Fundació S'Olivar, Padrines i Padrins Flautes del 15M, Drets Humans de Mallorca.







