L'esport espanyol abanderat del pòquer en línia
La multinacional PokerStar compta amb la complicitat de Nadal i de la Seleció Espanyola de Bàsquet per promoure el pòquer en línia, amb publicitat que vol associar el joc amb les bondats de l’esport
Amb la liberalització del joc en línia del passat 1 de juny l'oferta de joc legal a Espanya és ara una de les més completes del Món. A principis de juny l’empresa PokerStars va ser una de les adjudicatàries de la llicències de joc en línia després de liquidar unes quantitats amb Hisenda per haver operat durant anys sense pagar impostos. Ara té més de 200.000 jugadors habituals a tot l’estat i espera triplicar aquesta xifra, per aconseguir-ho compta amb el fitxatge de Rafael Nadal i de la Selecció Espanyola de Bàsquet. L'esportista, promociona el pòquer perquè el considera un esport ja que assegura “es necessita treballar molt amb la ment” per practicar-lo.
L’estratègia de les empreses per promocionar el pòquer a internet: joc equival a esportTots els recursos publicitaris i tecnològics són pocs per aconseguir combatre prejudicis i associar el joc amb l'entreteniment familiar, inofensiu i alegre, i, sobretot, en el cas del pòquer, relacionar-lo amb les bondats de l'esport. És el cas de l'escola de pòquer PokerStars, que en els últims temps ha fet una inversió milionària en publicitat i esponsorització a través de la qual convoca a aprendre la variant Texas Hold i participar en els tornejos presencials que organitza. A més, segons els experts en ludopatia, la raó per la qual Pokerstars inverteix tants diners en promocionar la seva escola gratuïta de pòquer és ben simple: aconseguir que l'usuari s'avorreixi de jugar en forma fictícia i vulgui fer-ho amb diners i de debò, per la qual cosa, a més dels tornejos presencials, compta amb la seva variant a internet.
PokerStars argumenta el patrocini de la selecció espanyola de bàsquet, perquè diu voler traslladar a la societat la seva filosofia de 'Som Pòquer', basada en els valors del joc en equip, el lideratge i l’estratègia que tan s’assemblen als d’un esport com el bàsquet".
En el seu web PokerStrs repta a ajudar a Rafa Nadal a millorar el seu joc de pòquer. L’anunci diu: “Amb onze títols de Grand Slam, un or olímpic i innombrables grans victòries en tornejos de l'ATP, així com milions de fans a tot el món, Rafa Nadal és un dels millors tennistes de la història. S'ha unit a les files de PokerStars, i està desitjant demostrar la mateixa força i determinació en les taules de pòquer que en les pistes.”
Una empresa que no juga net
PokerStars, líder de pòquer en línia al món, que ha pagat una multa de 547 milions de dòlars als Estats Units, per evitar ser jutjada per blanqueig de diners i frau, ara neteja la seva reputació a Espanya amb la imatge de Rafa Nadal, que promociona un concurs, i també promociona la Selecció Espanyola de Bàsquet, amb l’objectiu de captar milers de jugadors.
El pòquer en línia ha estat un dels negocis més explosius dels últims anys i fa poc, PokerStars l'operador amb major quota de mercat, va assegurar haver arribat als 60.000 milions de mans jugades.
Ludopatia al món i internet
La incidència de la ludopatia al món varia molt d’uns països a uns altres, encara que sol oscil·lar entre el 0,2% i el 5%, però les xifres poden augmentar a causa de l’actual panorama digital. Segons els psicòlegs, el problema d’aquesta addicció és que molt sovint no és un trastorn únic, sinó que sol estar acompanyat per altre tipus d’addiccions i trastorns.