
CiU va rebutjar les competències de Rodalies al 1996
En aquell moment la federació recolzava el govern d'Aznar
Doncs així és: el Constitucional va atorgar competències a la Generalitat de Rodalies de RENFE al 1996. Artur Mas era en aquelles dates era el conseller responsable de Transports i no les va exigir.
Ahir tres avaries més de RENFE van provocar retards de fins a trenta minuts. La situació és insostenible i els usuaris ja estan més que cansats. La solució passa perquè la generalitat en tingui les competències i també per un increment considerable de la inversió en infraestructures. Ara és el que es reclama des de la plana política catalana. Una de les forces polítiques que ho demana amb força i que, com per exemple, va criticar a Saura dient que cedia al govern central quan a la passada reunió bilateral entre Generalitat i Estat només s'aconseguí el traspàs dels aeroports de Sabadell, Reus i Girona, és CiU.Doncs ara s'ha sabut que el 27 juny de 1996, el Tribunal Constitucional va emetre la sentència 118/1996 en la qual es pronunciava sobre els serveis ferroviaris a Catalunya. La sentència explicava que les competències de Rodalies corresponien, en virtut de l'Estatut català de 1979, a la Generalitat de Catalunya. Entre d'altres coses, es tenia la potestat per a decidir horaris i freqüències. El Govern de CiU, que recolzava al PP, mai va exigir l'exercici d'aquestes competències.
Un portaveu de la formació nacionalista va explicar que els dos últims consellers de CIU en Política Territorial, Pere Macias i Felip Puig, no recordaven la sentència de cap de les maneres. Aquí sí diuen la veritat, doncs el titular de Transports era el sr. Artur Mas.