“Oberts al català” vol que hotels i restaurants utilitzin la nostra llengua
La campanya ha presentat els diferents materials que es distribuiran als establiments i les diferents actuacions previstes per abans de la fi de l’any,
Ahir es va fer a la seu de la Confederació de Comerç de Catalunya la presentació de la campanya “Oberts al català” aplicada als sectors de la restauració i l’hoteleria de Catalunya, el lema de la qual és “El català et farà un gran servei”. Aquesta iniciativa, que duu a terme la CCC amb la col·laboració del Gremi de Restauració de Barcelona i del Gremi d’Hotels de Barcelona, té el suport de la Secretaria d’Innovació, Universitats i Empresa, de la Secretaria de Política Lingüística i de la Secretaria per a la Immigració de la Generalitat de Catalunya.
A l’acte hi han estat presents, per part de la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC), el secretari general de l’organització, Miquel Àngel Fraile, que ha explicat el projecte i ha destacat la importància i els esforços de les entitats col·laboradores per fomentar l’ús del català als hotels, als bars i als restaurants. També ha presentat els diferents materials que es distribuiran als establiments i les diferents actuacions previstes per abans de la fi de l’any, com són classes de català adaptades al sector dins l’oferta formativa del Gremi de Restauració de Barcelona (GRB), i, per part de la CCC, assessorament comercial i lingüístic a establiments regentats per immigrants a fi que s’adaptin a la normativa vigent. Segons Fraile, “aquesta iniciativa forma part d’una campanya global que està tenint molt bons resultats en el comerç. Estem segurs que també tindrà molt bona acceptació en l’hoteleria i la restauració”.També hi han assistit el president del Gremi de Restauració de Barcelona, Gaietà Farràs, i el director d’expansió del Gremi d’Hotels de Barcelona (GHB), Manel Casals, que han atès les preguntes dels periodistes.
Per part de la Generalitat de Catalunya, el secretari de Política Lingüística, Miquel Pueyo, ha destacat la importància de campanyes com aquesta per fomentar l’ús de la llengua catalana en el sector de serveis. De la seva banda, el secretari per a la Immigració, Oriol Amorós, també ha subratllat la necessitat d’iniciatives com la de la CCC i dels gremis, atès que l’empresariat immigrant és una realitat tant a Espanya com a Catalunya, on el 30,3% dels immigrants que treballen d’autònoms a l’Estat espanyol fan de comerciants, i, d’aquests, el 20% treballen a l’hoteleria. Amorós confia que accions com la que s’ha presentat avui ajudin els nouvinguts a adaptar-se a les normatives vigents, ja que se’ls assessora i se’ls donen facilitats a l’hora d’oferir el millor servei als seus clients.
Finalment, Enric Aloy, secretari general d’Innovació, Universitats i Empresa, en el discurs de clausura de l’acte ha remarcat la bona imatge del comerç, de la restauració i de l’hoteleria de la ciutat de Barcelona i l’alt nivell de qualitat que sempre assoleixen en el desenvolupament de la seva activitat.
La campanya “Oberts al català”, que duu a terme la CCC, compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya i té com a objectiu fomentar l’ús de la llengua catalana en el sector del comerç, dels serveis i del turisme de Catalunya.