Recoder es lamenta de que només l'Estat mani a l’eroport del Prat, i ara què conseller?
Recoder denuncia que el paper de la Generalitat en el nou ens de gestió del Prat serà únicament "el de ser informats", mentre es congratula del "gest" de l'Estat per tal que la Generalitat pugui triar operador de Rodalies
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha assegurat en una entrevista a l'ACN que el Comitè de Coordinació Territorial, el nou òrgan de gestió del Prat aprovat en Consell de Ministres el passat juliol, és "anecdòtic" perquè lluny d'augmentar la presència de les institucions i la societat civil catalana en la seva gestió només servirà "per informar-nos" de les decisions ja preses per l'Estat. "Seria el mateix que si ens enviessin una carta", ha criticat. Aleshores Conseller què fem? Conseller tenim capacitat per manar? Conseller trencarem alguna vegada alguna cosa, ni que sigui un got d’aigua?
Ens roben el que és nostre i de moment els hi obrim la portaEl conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha qualificat d'"anecdòtica" la creació per part de l'Estat del Comitè de Coordinació Territorial, el nou ens gestor de l'aeroport del Prat aprovat en Consell de Ministres el passat mes de juliol. Un organisme, ha dit Recoder, que en principi semblava voler donar resposta a algunes de les peticions del Grup de Treball sobre Infraestructures, el GTI-14, donant "més veu" a les administracions i a la societat civil catalanes en la gestió del Prat, però que un cop conegudes les competències només atorga a la Generalitat la possibilitat de "ser informada" de les decisions ja preses per part d'Aena i de l'Estat, "el que seria el mateix que si ens enviessin una carta", ha lamentat el conseller.
És per això que Recoder ha assegurat que el nou ens de gestió demostra un cop més "que Espanya vol continuar sent la Romania del sud d'Europa en matèria aeroportuària" apostant per un model "centralista" i obsolet.
Per últim, el conseller ha assegurat que malgrat que Catalunya no té, com en el cas de Rodalies, autoritat legal per reclamar una gestió singularitzada del Prat i de la resta d'aeroports catalans, "si que té l'autoritat moral i la força de tot un país" per fer pressió a Madrid "i no parar fins aconseguir el nostre objectiu".