O ens plantem, o el llibre Negre de Catalunya d’Ainaud de Lasarte serà una anècdota
La sol•licitud de rescat del Govern Català a Madrid ens aboca a la fi de l’autonomia, és el lliurament de la Generalitat al Govern Espanyol
Segons les condicions establertes en el decret sobre rescat de les CCAA, Catalunya lliura la seva poca capacitat d’autonomia al Govern de Madrid, digui el que digui el Conseller Mas Colell o el portaveu Homs, l’actual Govern de la Generalitat ha lliurat tota la seva capacitat de gestionar el pressupost a Madrid. Sense voler o volent, el Govern del President Mas ha liquidat l’etapa autonòmica, el Govern de Catalunya no podrà moure una partida del pressupost sense permís de Madrid, i encara pitjor, qualsevol desviació del pressupost podrà ser corregida per ordre de Madrid en qualsevol moment, és a dir. Madrid podrà exigir retallades en qualsevol moment si és produeixen desviacions pressupostaries o desviació del dèficit.
L’asfixia premeditada en el seu punt més àlgidTal i com va preveure que un dia arribaria, Trias Fargas, home savi, l’asfixia econòmica premeditada està en el seu punt màxim. Una crisi, errors dels governs catalans, del mateix Pujol, Maragall, Montilla i Mas, la seva voluntat de donar serveis els ha abocat a un dèficits milionari insuportable, i menys davant una crisi com la que estem patint. Abans el PSOE, però ara el PP ho manega de forma perfecta amb una voluntat política clara de liquidar el model i sobretot liquidar el país.
Un altre savi, Ainaud de Lasarte, va fer un recull l’any 1996 de textos i documents sobre els continuats atacs a Catalunya en referència a les disposicions legals, als escrits periodístics i frases i fets que mostraven la voluntat d'atemptar contra la identitat, la llengua, la cultura i el dret de Catalunya. Ainaud mostrà testimonis duríssims, i no en van faltar que mostraven que l'obsessió repressiva també pot arribar a ser grotesca.
Fins i tot ens poden tancar TV3 en un obrir i tancar d’ulls
I no és cap fantasia, amb la simple excusa que no complim el dèficit i segons la majoria d’experts, Catalunya amb les actuals condicions no podrà complir amb la barrera del 1,5% del dèficit, ens podran forçar una ERO a qualsevol de les empreses de la Generalitat, incloent la mateixa Corporació de Mitjans públics. Ens tenen ben agafats, a Espanya encara riuen de l’actual situació d’asfíxia que ens toca viure.
Ara ja no és l’hora de buscar culpables entre els diferents governs, ara és l’hora d’anar junts per sortir del forat on ens porta l’actual Govern Espanyol
Quant abans les forces polítiques del país s’ha adonin de l’estratègia de Madrid, abans ens en sortirem, però lamentablement encara estem en període de retrets, tots els partits que han governat i que són la immensa majoria hi tenen responsabilitat i tot per no aturar-se i dir prou, segurament la crisi actual ens obligarà a dir prou, ara tant sols ens queda unitat per una situació d’emergència.
La llista unitària que va proposar Junqueras no és cap fantasia com diu Francesc Marc Álvaro
Malgrat el que deia ahir l’il·lustre pensador a La Vanguardia, la proposta de candidatura unitària no era cap fantasia, segurament era una de les poques oportunitats de poder ser mes forts i sortir de l’actual asfixia que ens aboca Espanya, era com ja vam dir una ·candidatura constituent” com passa moltes vegades les grans propostes d’entrada són titllades de fantasies, esperem que com passa altres cops estiguem a temps de recuperar propostes clares i contundents per sortir de l’actual moment. O caixa, o faixa.
La repercussió internacional del rescat de Catalunya, una oportunitat
El rescat que ha demanat Catalunya ha tingut una gran repercussió internacional, ara és el moment de aprofitar-ho, des de la societat civil, el Col·lectiu Emma està fent un bon treball , però ara toca al Govern aprofitar-ho per explicar les causes i les solucions i entre aquestes els motius del perquè necessitem independència ni que sigui financera i acabar amb l’espoli que pateix Catalunya.
The New York Times: Shut Out of the Debt Markets, Catalonia Asks Madrid for Emergency Aid l Spain's Catalonia Region to Tap State Liquidity Line El País: Cataluña pide un rescate de 5.023 millones de euros La Repubblica: Spagna, Ue pronta a intervento rapido. Catalogna chiede aiuto al governo The Guardian: Eurozone crisis live: Mario Draghi cancels US appearance; Catalonia seeks bailout Financial Times: Catalonia heightens Spanish debt fears The Wall Street Journal: Spain's Catalonia to Ask for Aid From Madrid Le Monde: La Catalogne demande une aide de 5 milliards d'euros à Madrid







