Les retencions de més de 70 quilòmetres encara porten cua
Trànsit culpa a la capacitat de l'autopista i els usuaris es queixen que van pagar igualment
La cua, dissabte passat, va haver de superar els 70 quilòmetres perquè Acesa acabés obrint els peatges. Tot i això, l'aixecament de les barreres dels peatges no va compensar la intensitat del trànsit, que va seguir saturat una vegada adoptada aquesta mesura excepcional. Acesa assegura en un comunicat que analitzarà juntament amb el Servei Català de Trànsit els efectes de l'aplicació d'aquesta mesura sobre la regulació del trànsit, que ambdós consideren "exepcional".
Milers de conductors van quedar atrapats aquest dissabte passat en una retenció quilomètrica a l'autopista AP-7 en direcció sud. Més de 70 quilòmetres de cues entre Barcelona i Tarragona. I no va ser fins que aquestes cues van superar les 7 desenes de quilòmetres que es van obrir els peatges. El pitjor tram va ser entre els peatges del Vendrell i la capital tarragonina. Feia més d'una dècada que no es vivia un caos de tal magnitud a l'AP-7. L'empresa responsable dels peatges, Acesa, assegura que aquesta mesura no ha impedit la saturació de l'autopista. D'aquesta manera coincideix amb la visió de Trànsit que creu que la via no té prou capacitat.Els peatges, no oberts a tothom
La polèmica continua. Alguns usuaris han denunciat que els peatges no estaven oberts. L'empresa explica que ho va aplicar de manera selectiva i intermitent en coordinació amb el Servei Català de Trànsit, cosa que ha aixecat les queixes de molts usuaris que van haver de pagar igualment tot i la cua. Així hi hagué qui va pagar quan el de davant no ho va fer.
Els usuaris expliquen que els peatges estaven oberts, però que de vegades les barreres es baixaven. Han denunciat també que si els cotxes no passaven molt seguits, la tanca tornava a la seva posició natural i s'havia de pagar.
Reaccions des de Trànsit
Obrir els peatges als conductors per intentar reduir les quilomètriques cues no serà una acció que veurem repetida. Així ho ha deixat ben clar el director del Servei Català de Trànsit Josep Pérez Moya. De fet va afirmar que l'obertura dels peatges fou una mesura "excepcional". Pérez Moya també s'ha referit als usuaris que van haver de pagar tot i que s’aixequessin les barreres, concretament ha dit que foren situacions puntuals i que el govern va sol•licitar a la companyia de tornar-los a obrir.
La concessionària també ha subratllat que l'aixecament de les barreres dels peatges no ha compensat la intensitat del trànsit, que s'ha mantingut en llindars pròxims a la saturació una vegada adoptada aquesta mesura excepcional. Acesa assegura en un comunicat que analitzarà juntament amb el Servei Català de Trànsit els efectes de l'aplicació d'aquesta mesura sobre la regulació del trànsit.