Quan la independència és un mal negoci, cal silenciar el #11s2012
Els mateixos mitjans de comunicació que es van abocar a informar sobre un 15M perquè sabien que no canviaria res, ara silencien el moviment independentista perquè saben que ho pot canviar tot
El moviment dels anomenats indignats del 15M va omplir pagines i més pagines i inspirar reportatges als mitjans de comunicació catalans. Es van afanyar a escriure i parlar sobre els indignats, conscients que el seu moviment no inquietava el poder i que no anava al moll de l’os -el dret a l’autodeterminació- i a més, vetava qualssevol deriva en aquest sentit, perquè la indignació “parlava espanyol”. Malgrat l’evident curt recorregut del moviment social, els grans mitjans de comunicació del país li van dedicar màxima atenció, però els fets els acaben delatant, els mateixos mitjans que van abocar-se a informar sobre el 15M, ara silencien el moviment independentista, i tant sols li dediquen espais a tall d’anècdota, o omplen el mitjà d’opinadors contraris a la independència desvirtuant el moviment #11s2012.
Comparteix
TweetEtiquetes
Només cal mirar aquests dos diaris, els dos amb més presencia a Catalunya, per veure que el moviment independentista els hi provoca urticària i de la forta. La Vanguardia d’aquest diumenge, un silenci absolut a les seves pagines de política, una complet silenci en el diari del Grup Godó que demostra sense cap mena de dubte l’enorme preocupació que tenen davant l’augment de les posicions independentistes, que ara sí, els estan ocupant la cobejada centralitat política.
El mateix cas passa al segon diari en lectors a Catalunya, El Periódico, especialista en dedicar pagines i pagines al moviment del 15M, ara informa poc i esbiaixadament sobre el #11s2012, quan ho fa, llença brutícia o mostra el #11s2012 com una anècdota, un fet de quatre independentistes.
El Periódico: la pela és la pela
Això si, al diari li ha agafat un brot patriòtic i en la mateixa pagina on informa de passada del #11s2012, apareix un anunci publicitari del diari que pretén fer negoci a costa dels catalans. Amb el títol “Omplim Catalunya de senyeres” fa l’anunci que el proper dissabte 8 de setembre amb el diari hi haurà la oportunitat de comprar una senyera per un mòdic preu de 9,95.-€. És la seva aportació a la diada, amb aquesta acció ho explica tot, se’ls veu el llautó de mala manera. El cap pensant de can Periódico ha decidit que vist el panorama, si hi ha Diada que sigui amb senyeres, i a més que en puguem fer negoci. Oferir una senyera per quasi 10.-€ és una pressa de pel, a menys que el seus beneficis vagin a una causa justa.
TV3 s’ha de posar les piles
Sí, la nostra té molta feina per endavant, avui la majoria d’espectadors de TV3 volen una aposta encara molt més acusada en favor d’un Estat Propi, aquest és avui en dia la centralitat política, el país ha crescut i la majoria dels ciutadans pensen ja en mentalitat d’estat lliure, i això falla masses vegades a la nostra televisió.