
Empresaris del sector turístic demanen que les comunitats amb llengua pròpia senyalitzin també en castellà
Per a algunes d'aquestes empreses, el català és "un problema"
Un conjunt d'empreses privades dedicades al sector turístic reclamen que les comunitats autònomes amb llengua pròpia utilitzin també el castellà en la senyalització. Consideren que molts turistes no entenen els rètols i que això dificulta que es moguin en determinades zones. La Taula del Turisme, que agrupa les trenta empreses espanyoles més importants del sector, considera que la legislació autonòmica relacionada amb el turisme és dispersa.
El català els farà perdre diners .Així deuen pensar el conjunt d'empresaris dedicats al turisme. Creuen que els turisters no entenen el català i això dificulta el seu moviment pel territori. Per tant reclamen que es senyalitzi en castellà. A part dels Països Catalans, també ho exigeixen al País Basc i a Galícia.Així, el president de la Taula del Turisme, Juan Andrés Melián, ha reclamat a les comunitats autònomes que respectin la cooficialitat de l'idioma espanyol per no perjudicar la imatge del turisme nacional. Melián ha posat de manifest el malestar de la Taula pels problemes que, segons ells, ocasiona al sector turístic la diversitat lingüística de l'Estat en qüestions com la senyalització de carreteres o aeroports, cosa que suposa una dificultat als turistes, tant espanyols com estrangers.
Segons Melián, aspectes com la concessió de subvencions, l'aplicació de beneficis fiscals per a la implantació de noves firmes turístiques o els requisits exigits a les empreses turístiques es veuen afectats per aquesta diversitat en la legislació. Per això considera que les administracions de cada territori s'haurien d'esforçar més per millorar les senyalitzacions.