Foment menteix en resposta parlamentaria sobre el desdoblament #vergonyaN2
Pastor rebutja alliberar l'AP-7 entre Girona i la frontera perquè costaria 95 MEUR l'any, però pagarà 2.000 milions d’euros a ABERTIS per la disminució del transit
La ministra Ana Pastor assegura que estan treballant sobre el terreny en un nou traçat per desdoblar la N-II, però amaga que el conveni entre el Ministeri i ABERTIS per construir el tercer carril de l’AP-7 acabarà costant més de 2.000 MEUR a l’erari públic per culpa de la deixadesa de l’administració espanyola. Aquest conveni és la causa del no desdoblament de la N-II, ja que això provocaria encara més indemnitzacions, ja que es va ajustar a la disminució del transit, i amb la carretera desdoblada, hi hauria més disminució de cotxes per l’autopista i més pujarà la factura que cobrarà ABERTIS.
Ana Pastor falta a la veritatLa ministra ha assegurat, en resposta a una pregunta de la senadora Coralí Cunyat (CiU), que l'aposta de l'Estat és convertir la N-II en una autovia de quatre carrils i que estan fent "passos" per aconseguir-ho. En aquest sentit, ha explicat que el director general de carreteres i un equip tècnic està treballant avui mateix sobre el terreny per definir el traçat per a la N-II desdoblada. Però la ministra sap que això no és veritat, fins que no denuncií el conveni o arribi a un acord amb ABERTIS, el ministeri no té cap pressa per desdoblar la carretera de la vergonya, ja que les indemnitzacions per disminuir el transit que patiria l’autopista el fan inviable econòmicament per l’Estat.
La senadora Coralí Cunyat no pregunta pel convenir entre ABERTIS i Foment
Entre gener i agost d'aquest any hi ha hagut 133 accidents de trànsit a la N-II al seu pas per les comarques gironines, amb 246 vehicles implicats i 183 víctimes. Però la xifra "més negra" és la de les 14 víctimes mortals en només vuit mesos en aquesta carretera. Són més que en tot l'any passat.
Aquesta estadística crua és la que la senadora Coralí Cunyat ha detallat a la ministra de Foment, Ana Pastor, al Senat per reclamar-li que bonifiquin l'AP-7 perquè sigui una via de pas gratuït mentre l'autovia A-2 no sigui una realitat. A més, també li ha recordat que la societat gironina espera el calendari per saber quan es farà el desdoblament de l'N-II.
Però la senadora ha obviat el conveni, peça clau per no desdoblar la N-II tal i com va denunciar el directe!cat mesos enrere.