
Ni un 10% dels afectats per l'apagada reclamen indemnitzacions
Poc més de 28.000 dels 350.000 abonats han reclamat compensacions econòmiques
Resignació i no "emmerdar-se". Això és el que deuen pensar el 90 per cent dels 350.000 afectats per la històrica apagada de Barcelona el 23 de juliol. Aquest nombre de persones no ha reclamat, de moment, indemnitzacions a Fecsa. Els que sí ho han fet, un més el 10 per cent, són molt pocs els que ja han cobrat. El mes que ve, l'Agència Catalana de Consum posarà en marxa una campanya per informar els abonats dels mecanismes que tenen per demanar compensacions.
Tot i que Fecsa no està col•lapsada ja que no hi ha hagut una allau de reclamacions, sinó més aviat al contrari, només unes 28.000 persones de les 350.000 afectades han demanat indemnitzacions a dia d'avui, la companyia elèctrica encara no ha indemnitat als pocs que ho han demanat, tot i passar la setmana de marge que l’empresa es donà a si mateixa. A banda, el percentatge de reclamació encara és baix, perquè és estiu, per desinformació o per falta de consciència.El director de l'Agència Catalana de Consum, Jordi Anguera, admet que potser hi ha gent que "no és conscient que existeix aquest mecanisme de reclamar", per això l'Agència Catalana del Consum al setembre informarà les zones afectades de quins mecanismes tenen per compensar els afectats.
Als punts d'informació de Fecsa-Endesa encara atenen gent. Els que estaven de vacances el dia de l'apagada han hagut de demanar un informe sobre les hores que es van quedar sense llum que els allargarà el termini de pagament de compensacions vint dies més.