
Ara toca avançar "sense més dilació" cap a la independència
Carme Forcadell, presidenta de l'ANC, i Muriel Casals, d'Òmnium, han demanat a Mas que no es "faci enrere" i que el poble català necessita la independència ara
Unes 4.000 persones, segons la Guàrdia Urbana, s'han aplegat des del voltant de les set del vespre a la Plaça Sant Jaume per donar suport al president de la Generalitat, Artur Mas, a la seva arribada a Barcelona després de la reunió d'aquest matí amb el president espanyol, Mariano Rajoy, a La Moncloa. La concentració, convocada per l'Assemblea Nacional Catalana (ANC), s'ha donat a conèixer aquest dijous al migdia a través de les xarxes socials amb l'objectiu de refermar davant del president de la Generalitat, Artur Mas, el clam independentista de la manifestació de l'Onze de Setembre.
L’ANC treballarà sense descans per una majoria social favorable a la independència
En un comunicat aquest dijous, l'ANC ha reiterat que si Mas actua en aquesta línia, comptarà amb el suport de l'Assemblea, que es compromet a seguir treballant sense descans per ampliar la majoria social al país favorable a la independència, "en un projecte constructiu i inclusiu que compta amb tots els catalans que desitgin viure en un país més just, pròsper i democràtic".
L’ANC i Òmnium demanen al president avançar "sense més dilació" cap a la independència
L'Assemblea Nacional de Catalunya (ANC) i Òmnium Cultural han instat al president a avançar "sense més dilació" cap a la independència, després del fracàs de la reunió amb el president Rajoy d'aquest matí. Carme Forcadell, presidenta de l'ANC, i Muriel Casals, d'Òmnium, han demanat a Mas que no es "faci enrere" i que el poble català necessita la independència ara, perquè ja no obtindrà millor resposta de Madrid.
Casals ha explicat que Mas ha demanat a tota la junta d'Òmnium, a qui ha saludat, que cantessin amb ell 'Els Segadors'. Segons ella, ara s'acosta un procés "difícil però estimulant". Per a Casals, el president Mas "no es pot fer enrere", perquè Madrid ja "no té marge per donar a Catalunya el que necessita". "Mas volia pactar i negociar fins a última hora, però ells no volen", ha dit. Per això, li han volgut donar "escalf" després de tornar d'una reunió "dura". Ara és un moment de "gran esperança i il·lusió", segons Casals, que ha dit que no descarta més mobilitzacions, tot i que ha admès que ara el protagonisme el tindran els polítics i el Parlament.
Per la seva banda, Forcadell ha volgut recordar a Mas que "ara sí, sense dilació, cal encetar el camí cap a la independència". "Si algú tenia algun dubte, avui s'han dissipat, i no es pot esperar més", ha conclòs.
Forcadell s'ha mostrat contenta per la gran assistència de gent a la plaça Sant Jaume, tot i que la convocatòria s'ha fet pública a les 3 de la tarda. "El poble està motivat, té ganes", ha opinat. Per això, no es descarten noves mobilitzacions, tot i que dependrà de l'evolució de la situació política en les properes setmanes.
"Mas sigues valent, Catalunya independent"
A tres quarts de vuit del vespre, Mas ha sortit del Palau per saludar alguns dels assistents de la concentració. Enmig de la Plaça Sant Jaume, s'hi ha pogut veure una pancarta amb l'etiqueta #totsambelpresident i una altra amb el lema de la JNC "Catalonia is not Spain". A més s'han corejat càntics com "Mas sigues valent, Catalunya independent" i "Mas president, Catalunya independent".
Entre els assistents, s'hi ha pogut veure representants de la societat civil com la presidenta de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC), Carme Forcadell; la presidenta d'Òmnium Cultural, Muriel Casals; l'historiador Jaume Sobrequés; la directora de cinema Isona Passola; el director de cinema Ventura Pons; el filòsof Xavier Robert de Ventós; i el periodista Vicent Sanchís; i el president de l'Institut d'Estudis Catalans, Salvador Giner, entre d'altres.
Mas ha saludat alguns dels representants de la societat civil que s'han reunit a les portes del Palau de la Generalitat, acompanyat de la seva dona Helena Rakosnik, s'han fet una fotografia i tot seguit han entonat 'Els Segadors', enmig de crits a favor de la independència. Per Mas, la concentració ha estat "una constatació que el país està molt viu i que té moltes il·lusions", ha dit en declaracions a TV3.