Si realment anem cap a l’estat propi no té sentit privatitzar els túnels del Cadí i Vallvidrera
Cal declarar desert el concurs per la privatització dels túnels del Cadí i Vallvidrera, tant sols Abertis ha presentat una proposta que no s’ajusta a les bases del concurs
Fins a sis grups es van arribar a interessar per la privatització dels túnels del Cadí i Vallvidrera, però a l’hora de la veritat tant sols ABERTIS mitjançant la seva filial INVICAT ha presentat una proposta, proposta que segons fonts de la Generalitat no s’ajusta al concurs establert i aprovat en el seu dia. ABERTIS ha presentat una proposta pròpia amb les seves condicions i lligat tot a una sèrie de condicionants que tant sols beneficien a l’empresa en perjudici de l’erari públic. ABERTIS juga amb una avantatge que incompleix els principis d’igualtat, va vendre la seva participació a Túnel del Cadí per 45 milions d’euros que no ha cobrat , van quedar a compte de la futura privatització. Ara s’entén que faci una proposta no ajustada a llei i forci al Govern a una adjudicació encara més beneficiosa per l’empresa.
Proposta pròpia d’Abertis que no s’ajusta al concursSegons el diari Expansión la proposta d’ABERTIS comporta una sèrie de condicionants que li garanteixin a l’operadora uns guanys milionaris, entre altres coses condiciona la proposta que resta per sota els 430 milions inicials exigits pel concurs, a trobar un soci financer a obtenir uns criteris de rendibilitat d’acord amb els objectius de la companyia.
“Fusionar Tabasa i Túnel del Cadí per desprès regalar-la al sector privat” (directe!cat maig 2012)
Per tal de facilitar els coses al operador privat, la Generalitat ha començat el procés d’unificar els dos peatges existents a Catalunya en mans públiques, TABASA que explota entre altres els túnels de Vallvidrera (concessió fins el 2064) i Túnel del Cadí (concessió fins el 2023), una manera de fer la feina bruta i deixar la porta oberta a l’allargament dels anys de concessió, el primer pas també va ser reduir les bonificacions que tenien els habitants de l’àrea del Cadi, es a dir, tot per facilitar un procés de privatització que garanteixi molts milions de beneficis a l’inversor privat, ABERTIS.
Motius per impugnar la privatització dels peatges públics (directe!cat maig 2012)
1.- No garanteix la lliure competència d’ofertes, vivim en un regim de monopoli d’explotació de peatges, és denunciable a Europa.
2.- No garanteix guanys a la Generalitat, en aquests moments el càlcul d’ingressos per la privatització en que treballa la Conselleria presidida per Mas Colell a prou feines supera els 200 milions d’euros, són 4 dies d’espoli fiscal.
3.- Amb els beneficis d’explotació dels peatges que té ABERTIS i que avui sabem, cedir Tabasa i Túnel del Cadí per tants pocs diners a l’empresa explotadora és un regal, digne de ser portat als tribunals de justícia.
4.- Abans de privatitzar ja s’ha deixat clar que el pastis serà per ABERTIS: “ABERTIS ven el 37,2% del Túnel del Cadí per 45 milions d’euros, però no els cobra, ja que serà descomptat del preu de la concessió” segons va publicar el diari “Cinco dias”