Costa Brava i Pirineu de Girona, en el punt de mira dels viatgers de tot el món
350 blocaires, creadors de continguts de viatges a les xarxes socials, dels més influents del món, decidits a promocionar la destinació Costa Brava i Pirineu de Girona
El Patronat de Turisme Costa Brava Girona vol aconseguir posicionar amb força la destinació Costa Brava i Pirineu de Girona a través de les xarxes socials, i explicar la història de la destinació a centenars de milions de persones d'arreu del món. En aquest sentit és que ha tingut lloc, aquest cap de setmana, el congrés «TBEX Europe Costa Brava 2012», on blocaires de 21 països ha pogut conèixer la destinació Costa Brava i Pirineu de Girona. Per Jaume Torramadé, president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, «aquest és un esdeveniment clau i una de les accions promocionals més importants que farem aquest any i que projectarà a gran escala la destinació».
Explicar la història de la destinació a centenars de milions de persones d'arreu del mónEl Patronat de Turisme segueixi innovant en l'estratègia de promocionar les marques Costa Brava i Pirineu de Girona per esdevenir una institució referent en l'àmbit internacional en aquest camp. Rick Calvert, soci propietari de Blog World & New Media Expo, empresa nord-americana encarregada de l'organització de «TBEX» -Travel Blog Exchange- va elogiar la gastronomia i la cultura, de la destinació i la capacitat organitzadora i de comprensió dels agents públics i privats turístics envers la importància d'aquesta acció. Calvert va afegir que «els blocaires de "TBEX" són aquí per ajudar-vos a explicar la història de la destinació a centenars de milions de persones d'arreu del món».
Cent seixanta participants a punt per promocionar la destinació
Coincidint amb l'esdeveniment mundial que se celebra a Girona, el Patronat de Turisme va programar un seguit d'activitats dirigides als blocaires participants amb l'objectiu de donar-los a conèixer la destinació Costa Brava i Pirineu de Girona i fer-ne difusió. S'han organitzat excursions d'una jornada el dia abans i el dia després del congrés, a les quals s’hi han inscrit cent seixanta participants, així com visites guiades a Girona el dia abans, i cinc blogtrips temàtics a la demarcació on els assistents experimenten i generen continguts en les xarxes socials en què actuen.
Les excursions s’han agrupat en 5 blocs temàtics: Dalí, cellers de la DO Empordà, Poblacions de pescadors, Vall de Núria i Cales i jardins.
Pel que fa als programes blogtrips temàtics per a grups de 12 a 15 blocaires, i de dos a tres dies de durada, són els següents: Les vies verdes: Bike the rail train, L'Alt Empordà i el Pla de l'Estany: The Genius land touched by the Tramuntana i Like on the lake, El Baix Empordà: Fishermen & Medieval charm, La Selva: Surf & Turf, sea and inland treasures, i El Gironès: Feel like a local in Girona.
Per elaborar els programes d'aquestes excursions i dels cinc blogtrips, el Patronat de Turisme ha comptat amb la col·laboració i la implicació directa dels vuit consells comarcals gironins, dels ajuntaments de la demarcació i del conjunt del sector turístic privat, que ofereix allotjament, àpats i activitats gratuïtes als participants.
Activitats específiques pel Pirineu
Un cop finalitzada l'acció promocional i de comunicació «TBEX», el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, amb el suport d'entitats i empreses turístiques de les tres comarques del Pirineu de Girona, organitza la segona edició del blogtrip #InPyrenees.
Del 24 de setembre a l’1 d’octubre, un grup format per nou blocaires, entre els quals destaquen @theplanetd, amb més de 36.470 seguidors al twitter; @earthxplorer, amb 107.798 seguidors i un dels influenciadors més importants, i marta carnero, de la @guiarepsol, realitzaran un intens programa de visites i activitats que els permetrà descobrir i viure la natura, la cultura i la gastronomia del Pirineu de Girona.
L'esdeveniment es pot seguir a través dels perfils @costabrava i @visitcostabrava com també utilitzant les etiquetes #TBEX i #InCostaBrava_