directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 24 d'abril de 2024 08:54 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Ara “Les claus del no desdoblament de l’N-II” i aquesta nit al #30minuts “Sobreviure a l’N-II”

Amb motiu del #30minuts d’aquest vespre dedicat a la carretera de la #vergonyaN2 reproduïm l’article publicat al directe!cat el passat més de maig

Comentaris 2  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 4 vots )
carregant Carregant

Les claus del No desdoblament N-II: Govern Espanyol, Generalitat, Polítics, ABERTIS/La Caixa: Un conveni nefast per ampliar el tercer carril de l’AP-7, el Ministeri de Foment i la Conselleria al servei d’ABERTIS, i una classe política poc preparada responsables de l’escàndol. L’any 2006 ABERTIS pactà amb el Ministeri de Foment, amb el vist i plau del Conseller Nadal, un conveni draconià per ampliar l’AP-7. A canvi d’una inversió d’uns 400 milions d’euros a càrrec de la concessionària per la construcció del tercer carril, el Ministeri garantia un augment constant del pas de vehicles fins al final de la concessió a l’any 2021. Els informes jurídics que advertien clarament que ampliar l’AP-7 feia inviable els desdoblaments de la N-II i la 340, ja que trencarien l’equilibri econòmic de la concessió i l’Estat haurà de pagar indemnitzacions milionàries a ABERTIS, no van ser atesos.
 





Comparteix
   


Etiquetes
Gràcies al conveni, ABERTIS cobrarà un mínim de 2.000 milions fins l’any 2021
 
Segons va reconèixer l’actual ministra de Foment, Ana Pastor, el conveni signat en el seu dia per la ministra Magdalena Álvarez i ABERTIS, amb el vist i plau del conseller Nadal, comportà fins a l’any 2010 indemnitzacions milionàries,  de més de 450 milions, que l’Estat  ha de pagar a  l’empresa per la disminució del transit de cotxes per l’AP-7, extrapolant el descens fins al final de la concessió el càlcul que  fa el Ministeri eleva la xifra fins a més de 2.000 milions.
 
Desdoblar la N-II i la 340 agreujaria el problema fins a més de 5.000 milions més el cost de les obres
 
Només cal imaginar que passaria amb  l’AP-7 amb una carretera paral·lela totalment desdoblada. Quin seria el descens de cotxes per l’autopista?. Amb l’actual crisi, per on passarien els cotxes i camions?. Com deia l’informe del mateix ministeri, el desdoblament trenca l’equilibri econòmic de la concessionària, a menys cotxes per l’autopista, ABERTIS hi guanya encara més. El diferencial de cotxes amb la carretera desdoblada respecte al que resta establert en el conveni és tant elevada que fa inviable el desdoblament.
 
Nacionalitzar l’AP-7 és més econòmic que pagar el que diu el conveni 
 
L’AP-7 recapta cada any de Tarragona a la Jonquera entre 450 i 500 milions, multiplicat pels 9 anys de concessió representen un acumulat d’ingressos d’uns 4.000 milions, l’Estat s’evitaria el pagar les indemnitzacions, podria fer gratuïta l’autopista o posar el model d’Euro Vinyeta  i estalviar-se el impacte ambiental de desdoblar la carretera.
 
Els Governs i els polítics han de negociar amb  ABERTIS/La Caixa el nou escenari, això si, sense complexos
La crisi ha de fer replantejar el model, no pot ser que els peatges serveixin tant sols per fer augmentar els dividends que reparteix l’empresa, ni tant sols serveixen per  reduir el fort endeutament de l’empresa, mentre els ciutadans aguanten les retallades per reduir el dèficit públic, com és que ABERTIS no ho fa?
 
Els Governs, els polítics, empresaris i sindicats i els mitjans de comunicació hem perdut el temps en declaracions, sense anar a l’arrel del problema
 
Tant el Govern del tripartit, com el govern de CiU han exigit i demanat el desdoblament d’aquesta obra, els partits politics han fet el mateix amb esmenes, declaracions i manifestos, els empresaris i sindicats també, però s’ha quedat en això, paraules i no fets. La prova està en que l’obra està encallada. Mentre l’Estat, i les concessionàries s’han repartit el pastis, uns incomplint les inversions amb Catalunya, i els altres passant el plateret dels peatges.
 
 




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#2
KPLL fletxa Barcelona
1 d'octubre de 2012, 08.32 h

Aixó és inaüdit. Com pot un govern firmar un conveni amb una empresa privada, garantint un minim de trànsit i si no indemnitzan-la?
Hem pot garantir a la meva botiga un minim de clients i si no indemnitzar-me?
Jo crec que aquest conveni no s'aguantaría davant d'uns tribunals. I la ministra i el conseller que ho van firmar haurien d¡anar a la presó.
QUAN SEREM INDEPENDENTS, EL QUE HA DE FER EL NOU GOVERN, ÉS REVISAR AQUEST CONTRACTE I ANULAR-LO
INDEPENDÈNCIA JA


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
30 de setembre de 2012, 20.50 h

Aquesta nit a TV3 després del TN nit en el 30 MINUTS programa dedicat al NO DESDOBLAMENT DE LA N-II, amb una problemàtica semblant a la C-55, i també amb un nombre de morts semblants, ells tenen una mitjana de morts de 19 persones anualment en 100 quilòmetres, i nosaltres ja en portem (8) en el que portem d'any en el seu tram sud amb 30 quilòmetres, (10) fins a Cardona, i nombrosos ferits. Amb una gran diferencia, que ells han fet reivindicacions i protestes tant els polítics ...com la ci... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
On abunda més el seny, a Euskadi o al Principat?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.