Pressupostos que fan "por i vergonya", que són "pèssims i inacceptables".
El Govern català es veu obligat a tirar endavant el camí cap a l'Estat propi si no vol permetre que Catalunya s'empobreixi més
El govern de la Generalitat està escandalitzat pels pressupostos que el govern espanyol ha presentat per l'any 2013. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha qualificat aquest dimarts de "pèssims" i "inacceptables" per Catalunya el projecte de Pressupostos Generals de l'Estat en matèria d'infraestructures. El conseller ha lamentat que els comptes presentats pel Ministeri de Foment "no resolen cap problema" dels ciutadans i aprofundeixen en els "greuges" que pateix el país en l'àmbit de les infraestructures. Recoder ha destacat que no es dediquen recursos al Pla de Rodalies de Barcelona, ni a la connexió ferroviària de la T-1 de l'Aeroport del Prat, o que es continuï prioritzant el les línies d'alta velocitat enfront del transport de mercaderies per tren.
També el portaveu del Govern, Francesc Homs, ha acusat l'executiu espanyol de discriminar Catalunya amb uns pressupostos generals de l'Estat que "fan por" i que són una "vergonya" per la manca d'inversions a Catalunya. Homs ha fet una valoració dels comptes molt negativa, remarcant que no compleixen la disposició addicional tercera, però a més deroguen l'acord de la Comissió Bilateral de transferència de patrimoni de la Seguretat Social a la Generalitat. "Tot allò que la Generalitat ha invertit en els centres hospitalaris passa a ser 'manu militari' patrimoni de l'Estat", s'ha queixat. Homs, però, ho ha desvinculat del debat sobiranista.Però no només des del Govern es posen les mans al cap pels pressupostos de l'any vinent. Fins i tot al PSC, la senadora socialista de l'Entesa per Girona, Iolanda Pineda, ha acusat l'Estat de ser "la major fàbrica d'indepedentistes" a Catalunya però sobretot a les comarques gironines. Segons Pineda, el "maltractament" que rep la demarcació per part de l'executiu del PP és munició per a la creació de sobiranistes. El PSC assegura que el projecte de Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) per a l'any 2013 són els més negatius de la democràcia per a les comarques gironines perquè la inversió ha caigut més d'un 80% respecte als darrers pressupostos dissenyats pel govern de Zapatero. "Es limiten a acabar projectes començats i maltracten Catalunya", ha afirmat el diputat Àlex Sáez.







