UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.171' ) WHERE id_article = 241124 Picabaralles verbals entre ERC i SI refreden les espectatives d'una coalició independentista ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 23:06 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Picabaralles verbals entre ERC i SI refreden les espectatives d'una coalició independentista

Junqueras lamenta que els "espectacles públics" d'alguns partits dificultin la formació d'una coalició electoral el 25-N i López Tena no es dóna per al·ludit i replica que els candidats de SI no els escollirà ERC

Comentaris 23  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

El president d'ERC, Oriol Junqueras, ha emfatitzat aquest dimarts el valor de la "discreció" en les negociacions que el partit està tenint amb altres formacions per formar una coalició electoral. "Gairebé tothom ha respectat aquesta discreció", ha respost Junqueras quan se li ha demanat pels contactes amb Solidaritat. "Si fas un espectacle públic provoques que aquest procés no culmini adequadament", ha explicat. El portaveu de SI al Parlament, Alfons López Tena, ha assegurat que no es donen per al·ludits, perquè és ERC qui està fent córrer que no vol Uriel Bertran i López Tena a la llista. En tot cas, ha subratllat que els candidats de SI no els escollirà ERC, sinó els militants en primàries.

Comparteix
   

El líder republicà ha assegurat que ERC fa mesos que proposa la unió del catalanisme en una candidatura conjunta, tot i que fins ara "mai ha tingut resposta". Tot i això, ha destacat la voluntat dels republicans de seguir parlant "amb tothom" fins al dia 11 d'octubre -data límit per registrar coalicions.

De la seva banda, López Tena ha subratllat que és el president d'ERC, Oriol Junqueras, qui ha ofert un lloc a la llista a la socialista Montserrat Tura, qui, segons ell, ha demanat a Josep Maria Terricabras que vagi de candidat per Girona i qui no vol que Uriel Bertran i ell mateix, López Tena, no formin part d'una coalició entre ERC i SI. "Interpreto que Junqueras parlava d'ell mateix quan parla d'aquesta manca de discreció", ha replicat el dirigent de SI, que ha remarcat que les converses que té el seu partit amb altres formacions, com la CUP, no han sortit enlloc. "El que ha sortit són els independents d'ERC, les candidatures d'ERC i els vetos d'ERC", ha reblat.

Pel que fa a la presència d'ell i de Bertran en una hipotètica coalició amb ERC, ha criticat que "els que fan eleccions a dit es poden pensar que els altres també ho fan", perquè no és el cas de SI, on tots els membres s'escullen per primàries obertes. No hi ha ningú, ha advertit, que tingui dret a vetar, ni dins de SI ni menys a fora. 

Tot i criticar que ERC encara no ha aclarit si vol un nou pacte fiscal amb l'Estat o instal·lar la seu del Banc d'Espanya a Barcelona, López Tena ha assegurat que mantenen la voluntat d'arribar a un acord amb els republicans.



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#23
mario fletxa barna
6 d'octubre de 2012, 09.51 h

#22 Impresentable personatge, la mare del sr. Junqueras era una gran infermera i va morir mentre ell es presentava com a candidat a l'UE i va seguir en el seu paper com va poder amb una reverència per la seva mare que mereix tots els elogis i agraïments a la persona del president d'ERC. Va ser Esquerra qui va obrir negociacions per fer coalicións, no sé si ho sabies no els altres partits, tu vares ser-hi? oi que no? doncs calla per sempre, virus repugnant i no infectis a la societat amb el ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#22
moregons fletxa Tarragona
5 d'octubre de 2012, 22.21 h

Junqueras, ja me he cagat amb la mare que at vá arribar parí. Traidó de la Patria Catalana, la historia at condenará. fill de p...................


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#21
Raül Pérez Poza fletxa Sant Llorenç de la Muga
3 d'octubre de 2012, 21.36 h

Era una realitat que ja podiem esperar.
El resultat crec que és ben clar, CiU assolirà una majoria absoluta, ERC pràcticament desapareixerà, SI desapareixerà del Parlament, Reagrupament i especialment el senyor Carretero, de la mateixa manera que succeïrà amb el senyo Laporta i Democràcia Catalana,
Recordeu aquest missatge i en tornarem a parlar el 25 de novembre.

Ra.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#20
TON fletxa Lleida
3 d'octubre de 2012, 19.49 h

#2 Així no anem en lloc Sra., ara és el moment de què tots els independentistes estiguem units. Quan Catalunya sigui independent ja tindrem temps i ocasions per escollir als nostres partits i als nostres polítics, i si no tenim això clar no farem res més que fer un ridicul espantós.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
TON fletxa Lleida
3 d'octubre de 2012, 19.49 h

#2 Així no anem en lloc Sra., ara és el moment de què tots els independentistes estiguem units. Quan Catalunya sigui independent ja tindrem temps i ocasions per escollir als nostres partits i als nostres polítics, i si no tenim això clar no farem res més que fer un ridicul espantós.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
garbo fletxa premià de dalt
3 d'octubre de 2012, 18.57 h

sembla mentida..quina manera de fer el ridícul!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
Joan fletxa Barcelona
3 d'octubre de 2012, 11.34 h

NECESSITEM LA UNITAT! Això és patètic. Catalunya no us perdonarà mai si no sou capaços d'entendre-us! Semblen criatures. No ens podem permetre anar separats. Això és massa important No podem deixar que això ho porti CiU, fallaran com sempre, i l'independentisme unit tindria MOLT recolzament. Ho esperàvem fa dos anys i ens vau fallar. LA VOSTRA DESUNIÓ VA PERMETRE QUE EL PP FOS EL TERCER PARTIT AL PARLAMENT

UNITAT! UNITAT! UNITAT! UNITAT! UNITAT! UNITAT! UNITAT! ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 29   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
atlasac fletxa Vila-real
3 d'octubre de 2012, 11.15 h

EL PRESIDENT....
No nego que els d´E.R.C. l´han aconsellat BE i ell que és un FANTASTIC personatge s´ho a aprés de PRESSA i aixís que ja tenim un calc del 2014...després ja vindrà el 2015...etc. es igual igualet al RAJOI...el que dic... AVUI NO ES DECLARARA LA INDEPENDENCIA DESDE EL BALCO....DEMA SI aquest "cuento" mel sé desde fà més de 40 anys!!!.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
Pepo fletxa Terrassa
3 d'octubre de 2012, 11.11 h

#12 Vostè creu que està col.laborant al que demana en el seu post?; si us plau, PAU!!!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
Carlota fletxa Barcelona
3 d'octubre de 2012, 11.08 h

Si us plau! feu el fotut favor d'entendre-us i deixar de mirar-vos el melic. La ciutadania no s'ho mereix!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.