La Caixa, “la teva”, patrocinadora de la cadena de l’odi
Com és possible que empreses catalanes patrocinin, via publicitat, mitjans de comunicació que atien sistemàticament l’odi contra Catalunya? És voluntari o és xantatge?
Un repàs a les cadenes de l’odi - com Intereconomia- permet comprovar que el discurs anticatalà s’ha radicalitzat de forma tant extrema que el que feia Jiménez Losantos a la COPE, era broma comparat amb el que està passant ens aquests moments en l’àmbit comunicatiu espanyol. Ara és habitual veure tertúlies amb opinions unidireccionals - dirigides a fomentar l’odi contra Catalunya-, i també l’ús de l’insult i la mentida. Massa sovint ens despertem amb editorials i portades tant repugnants que ens sensibilitzen l’estómac. Però el temps de la indiferència cap els exabruptes s’ha acabat i les empreses i entitats financeres que patrocinen aquests espais i que prodiguen la seva responsabilitat social corporativa als quatre vents hauran de fer un replantejament .
Empreses catalanes còmplices dels mitjans de l’odiQuè hi fa un anunci de La Caixa a un programa com el “Gato al agua”? s’ho han mirat la comissió social de l’entitat? Hi està d’acord?. És conscient el Banc de Sabadell que paga publicitat a un diari on el seu director compara el Barça i els catalans amb els nazis? Ho sap el Sr. Oliu? Ho sap el Pep Guardiola? Que hi fan empreses com Repsol, Endesa, Joieria Rabat, Opel, Volvo o el Corte Ingles fent anuncis en un mitja on el seu director tracta de nazi als “nazionalistes” i al president Mas? Menystenir els insults i mentides d’aquests mitjans i permetre que entitats com de servei públic com La Caixa els financin seria un greu error, de la mateixa manera com ho va ser a Ruanda –salvant les distàncies-, on el foment de l’odi des d’una emissora de ràdio va provocar un dels genocidis més salvatges de la història recent.
Ignorem els insults del director de El Mundo? O cal que els retiri i es disculpi?
Creiem que no els podem ignorar, cal denunciar-ho, no podem estar callats davant personatges públics, generadors d’opinió, que diuen mentides, insulten i fomenten l’odi davant de milers de seguidors que el llegeixen , escolten o veuen les seves opinions.
Faria bé el Barcelona i el Govern de la Generalitat d’exigir al tot poderós personatge que retiri els comentaris insultants, i demani disculpes per les seves piulades comparant el nazisme amb els catalans i els nacionalistes. Ens dignificaria com a país.
Els grans mitjans callats davant les piulades insultants del director de El Mundo
En un país normal, un greuge com el que PJ.Ramírez ha comés contra els catalans seria denunciat pels mitjasn de comunicació. Com és que molts dels grans mitjans no han denunciat els insults de Pedro J Ramírez comparant els nazis amb el Barça i el President de la Generalitat? És corporativisme? Negocis inconfessables?
I és més, cal demanar-se per què personatges que fomenten l’odi són convidats a programes dels mitjans de comunicació públics? Què hi fan personatges com Pedro J Ramírez o Pedrerol en aquests mitjans, fer-se el simpàtic a Catalunya i desprès fomentar l’odi contra els catalans? O aturem la publicitat dels mitjans de l’odi, o patirem molt en el nostre procés cap a la independència..
Notícies relacionades
- Espanya obre la veda al boicot a les empreses catalanes 27.09.2012.
- Repsol i Telefónica patrocinen l’extrema dreta amb el vistiplau d’Espanya 01.09.2012.
- @Pedroj_Ramirez insisteix en assimilar el catalanisme amb el nazisme 03.10.2012.
- Pedro J. Ramírez titlla de nazis el Barça i els catalans 03.10.2012.