Alerten que la fusió entre Iberia i British Airways és una 'amenaça' per l'aeroport del Prat
Barcelona tindrà un paper secundari a l'aerolínia nova, que ja tindrà els hubs a Madrid i Londres
La fusió entre Iberia i British Airways és més 'una amenaça' que 'una oportunitat' per l'aeroport de Barcelona pel que fa a les connexions aèries internacionals, segons assegura el director de la consultoria 'Aviation Economics', Tim Coombs. Per Coombs, 'és molt difícil imaginar que es desenvolupin connexions aèries de llarga distància des de Barcelona amb British Airways o Iberia' perquè 'és complicat per una companyia donar servei a més d'un hub' i la nova aerolínia ja tindrà Londres i Madrid. La companyia que sorgeixi de la fusió entre Iberia i British Airways, International Airlines, serà 'la tercera aerolínia més gran d'Europa', però Barcelona hi tindrà 'un rol secundari', sentencia el consultor. Amb tot, Coombs reconeix que les 'oportunitats que Barcelona presenta a les aerolínies són enormes' i que d'altres companyies podrien servir vols directes des de la capital catalana.
La companyia que sorgeixi de la fusió entre Iberia i British Airways, International Airlines, serà 'la tercera aerolínia més gran d'Europa', però Barcelona hi tindrà 'un rol secundari', segons el consultor Tim Coombs. Tot i que, per Coombs, Barcelona seguirà 'ben servida' per la nova aerolínia, no serà un dels seus punts estratègics. I és que per Coombs, les companyies 'intenten centralitzar tot el trànsit cap a un sol hub' per raons 'd'eficiència' econòmica. La nova aerlínia tindrà a Londres 'el centre neuràlgic global' per les connexions cap als Estats Units, el Mitjà Orient i l'Extrem Orient, mentre que Madrid serà el punt de partida de les connexions cap a Amèrica LlatinaAmb tot, Coombs destaca la importància de l'aeroport del Prat. 'Les oportunitats que Barcelona presenta a les empreses són enormes, tant pel que fa a l'àmbit geogràfic de captació de clients, com pels atractius de la ciutat o l'economia de la regió', defensa. En aquest sentit, l'analista afirma que Barcelona 'té una gran oportunitat' per atraure vols intercontinentals amb els nous models d'avions, com el Boeing 787, de menors dimensions però amb la capacitat de transportar els mateixos passatgers i a les mateixes distàncies que les grans naus. 'Hi ha una gran oportunitat per Barcelona en la mesura que les companyies utilitzin avions més petits per servir Barcelona directament des de punts dels Estats Units, el Mitjà Orient o l'Àsia', explica.
Coombs assegura que l'aeroport de Barcelona ha hagut de fer front al repte 'd'oferir costos més baixos a les companyies per mantenir el trànsit aeri' arran del creixement dels aeroports de Reus i Girona amb Ryanair. Compaginar el mercat low-cost i les intencions de convertir-se en un centre de vols internacionals és un repte, especialment quan la ciutat catalana també ha de fer front 'a la pèrdua de trànsit com a conseqüència de la línia de tren d'alta velocitat cap a Madrid'.
Ara per ara, però, Coombs veu 'improbable' que Barcelona sigui la seu central d'una gran companyia pels vols internacionals 'a no ser que esperem que algun tipus de companyia catalana entri en escena amb el seus propis drets'.