Apple posposa el llançament internacional de l'iPad a causa del gran èxit als Estats Units
Disposarà d'interfície en català quan es comercialitzi al Principat
Apple ha comunicat aquest dimecres que posposarà un mes el llançament internacional del seu nou enginy, l'iPad. Estava previst que es comencés a comercialitzar a tot el món a finals d'abril però el gran èxit que està tenint als Estats Units –amb 500.000 vendes en una setmana- ha desbordat l'empresa. Apple preveu que aquesta tendència es mantindrà i, per no quedar-se sense estoc, ha decidit esperar un mes més per vendre'l a la resta de països. L'iPad, un portàtil de 680 grams i 9,7 polzades, va començar a comercialitzar-se als Estats Units el passat 3 d'abril. Cal recordar que l'iPad incorporarà la llengua catalana quan es comercialitzi a Catalunya, una millora que també disposaran els iPhones a partir de l'actualització 4.0 del programari.
Apple ha informat que durant la primera setmana al mercat s'han venut més de 500.000 iPads, amb 'una demanda molt més alta del que havien previst'. En un comunicat als mitjans, l'empresa ha estimat que probablement les vendes seguiran excedint la seva capacitat de subministrament durant les pròximes setmanes. Per aquest motiu, ha decidit esperar un mes més a portar el nou portàtil, que té pantalla tàctil i funciona sense ratolí ni teclat, a tot el món.Segons Apple, la decisió que ha pres fruit d'una 'sorprenentment elevada demanda' ha estat 'difícil' i, en aquest sentit, ha lamentat la decepció que afirma que tindran 'molts clients de fora dels Estats Units'. Tot i això, Apple ha afirmat que aquests clients estiguin contents al conèixer el motiu pel qual s'ha posposat el llançament: 'el gran èxit que està tenint als Estats Units'.
Apple ha dit que el pròxim 10 de maig anunciarà els preus de l'iPad per al mercat internacional. En aquesta mateixa data, l'empresa començarà a acceptar comandes anticipades. Als Estats Units l'iPad costa entre 499 i 829 dòlars, segons la capacitat (16, 32 i 64 GB) i si té connexió 3G o no.
L'iPad està a mig camí entre el telèfon intel·ligent i el 'netbook'. La navegació per Internet que ofereix és molt senzilla, per bé que –com ja passa amb l'iPhone i l'IPod Touch- no suporta la tecnologia Flash.
Notícies relacionades
- L'iPhone i l'iPad d'Apple parlaran català 09.04.2010.