El Banc de Sabadell vol adormir la societat catalana
“Seny” una milionària campanya publicitària subliminal amb cares conegudes i amb paraules inconnexes per advertir dels mals d’una Catalunya independent
Quim Monzó, Josep Maria Pou, Pilarin Bayés, Àngels Barceló, Santiago Dexeus, Carles Puyol, Carme Ruscalleda i David Carabén són les cares conegudes d’una campanya de molts diners que tants sols es fa a Catalunya i que coincideix plenament amb el discurs que va fer el president del Banc de Sabadell, Josep Oliu, advertint dels perills d’una Catalunya independent. Filosofia popular, prudència, contar fins a 10, contenció, tolerància, diàleg, equilibri, ordenar el caos, són paraules, dites per cares conegudes en un clar intent d’adormir les demanes independentistes que han guanyat la centralitat política i social a Catalunya. El Banc de Sabadell en el seu anunci aposta clarament per una entesa amb Espanya, una campanya que tant sols és fa a Catalunya i no a Espanya, que és on segurament seria més necessari una campanya del seny.
Publicitat subliminalL’anunci compte tots els indicis del que es pot considerar publicitat subliminal, imatges de personatges coneguts, amb paraules inconnexes i visionades a una certa velocitat que ningú entenc però que en el subconscient et queda allò que realment vol dir el Banc de Sabadell que aprofita una paraula emblemàtica catalana com és “seny” i la posa com a contrapartida de la rauxa que pot representar el independentisme.
Vídeo amb intencions clares
Contenció, equilibri, diàleg contar fins a 10 abans no decidim dir adéu a Espanya, el vídeo és un clam a posar el que ells consideren seny per evitar el trencament amb Espanya, si mireu el vídeo amb pausa i poc a poc la campanya és un clam contra la voluntat majoritària expressada el #11s2012.
Perquè no utilitzar les imatges de la manifestació del #11S2012 ?
En lloc d’una campanya amb imatges idealitzades i sense missatge clar, el Banc de Sabadell si volia fer un homenatge al poble de Catalunya podria haver utilitzat les imatges de la manifestació que van representar el sentiment de tot un poble. Però això seria fer política. Per cert de moment ningú encara no ha utilitzat les imatges de la manifestació més gran de la història de Catalunya per fer publicitat comercial. Ningú s’atreveix?