
Esquerra denuncia els pactes bilaterals de l'Estat que afavoreixen Barajas davant del Prat
El portaveu d'Esquerra Josep Andreu ha denunciat 111 tractats bilaterals de navegació aèria que ens perjudiquen
El Grup parlamentari d'Esquerra al Congrés dels Diputats ha presentat aquest dimecres una bateria de preguntes per escrit al Govern espanyol sobre els tractats bilaterals que l'Estat té signats amb països no membres de la Unió Europea que privilegien l'aeroport de Madrid en matèria de vols internacionals.
El portaveu d'Esquerra a la Comissió de Foment del Congrés, Josep Andreu, ha denunciat que 'l'Estat espanyol té signats un total de 111 tractats bilaterals en matèria de navegació aèria que atorguen una situació d'avantatge competitiu a l'aeroport de Barajas en limitar les possibilitats que companyies aèries de tercers països puguin establir enllaços aeris amb aeroports distints a l'aeroport de Madrid'.Andreu ha explicat que ‘en la bateria d'iniciatives parlamentàries, Esquerra requereix a l'executiu estatal els motius que van dur a signar tractats internacionals que atorguen exclusivitat a l'aeroport de Madrid-Barajas en relació amb vols a països no membres de la Unió Europea’. En aquest sentit, Esquerra qüestiona al Govern espanyol si creu que amb aquests convenis s'estan discriminant a la resta d'aeroports de l'estat i si creu que amb aquest tipus de convenis es pot garantir els principis del lliure mercat i la lliure competència. Per tot això, Esquerra reclama al Govern espanyol que ‘revisi aquests 111 tractats i permeti a altres aeroports accedir a aquests tipus de vols, el que permetria eliminar una de les principals traves burocràtiques que El Prat es troba per a convertir-se en un 'hub' intercontinental’.
El diputat independentista ha explicat que Esquerra també ha registrat avui una petició d'informe de la relació d'ingressos obtinguts per cadascun dels aeroports de l'Estat espanyol en virtut de les taxes aeroportuaries que cobra AENA pels diferents serveis prestats a les companyies i cost per a AENA d'aquests serveis durant els últims cinc anys.
Finalment, Andreu ha demanat a la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, que ‘abandoni d'una vegada per sempre la seva actitud inmovilista i admeti que AENA és un model ineficient, caduco i centralista que constituïx un cas únic a Europa’. El diputat independentista ha exigit a Álvarez que ‘escolti el clam de la societat civil i la classe política catalana i accepti un model descentralitzat de gestió individualitzada de l'aeroport del Prat des de Catalunya’.