El substitut de Zaragoza destina 80.000 euros a la campanya per 'seguir creient' en Montilla
Es difondran uns 600 anuncis en tanques i cartells en autobusos urbans i interurbans
Un cop José Montilla ja ha estat designat formalment candidat del Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC), l'equip de campanya del carrer Nicaragua -liderat aquest cop per Jaume Collboni i no per José Zaragoza- ja ha aprovat la primera iniciativa propagandística de precampanya, que mostrarà els 'valors i conviccions' del president de la Generalitat a través d'uns 600 anuncis, entre tanques i cartells a autobusos urbans i interurbans. La campanya ha costat 80.000 euros i utilitzarà tres lemes que deriven de l'actual 'segueixo creient' amb el qual Montilla mostra la seva voluntat de continuar al capdavant de la Generalitat. Segons el director de campanya del PSC, Jaume Collboni, aquesta sèrie d'anuncis volen mostrar el 'catalanisme integrador' i atreure novament els desafectes cap a la política. Collboni ha refusat parlar ara per ara de debats cara a cara amb Artur Mas tal com plantejava des de CiU David Madí.
La campanya, que ha costat 80.000 euros, consta de tres lemes diferents que són una evolució del 'Segueixo creient' que el PSC ja ha estat utilitzant en els últims grans actes preelectorals. Així, es repartiran 100 tanques i 500 cartells amb els lemes 'Segueixo creient en la Catalunya de tots', 'Segueixo creient en la justícia social' i 'Segueixo creient en la política'.El primer lema, segons ha explicat Collboni, fa referència al 'catalanisme integrador del PSC'. 'Un catalanisme que suma, que recull la pluralitat del país i la seva gent, sigui quin sigui el seu origen, ideologia o idea del que ha de ser Catalunya', ha afegit. El segon vol mostrar que els socialistes catalans 'es refermen en el seu projecte socialdemòcrata i reformista'.
Pel que fa al tercer lema, una 'convicció en la política', té com a objectiu 'reconciliar bona part de l'electorat que sembla que en aquests moments no té intenció de participar' en les properes eleccions. Amb aquest lema, el PSC vol manifestar la seva 'confiança' en la política com 'la millor manera de solucionar els problemes col·lectius'. Collboni ha dit que faran 'un esforç de contrast de models, de diàleg, de transparència, i de pedagogia'.
Collboni ha assegurat que el PSC també farà una explicació de l'obra de Govern, que defensaran 'en la seva integritat'. 'Defensem i defensarem totes les polítiques que s'han desenvolupat pel Govern en el seu conjunt, i en especial incidència en les infraestructures i les polítiques socials', ha assegurat.
El director de campanya del PSC ha fet una valoració positiva del Consell Nacional que es va celebrar dissabte a Girona i que va servir per nomenar Montilla com a candidat amb el 100% de vots. Segons Collboni, el PSC compta amb 'un candidat combatiu, disposat a anar a totes, amb l'energia que li donen les seves idees i les seves conviccions'.
Cara a cara
D'altra banda, Collboni creu que ara encara no és el moment de començar a parlar sobre la possibilitat que Artur Mas i José Montilla celebrin debats cara a cara durant la campanya electoral, tal com li va proposar el seu homòleg de CiU, David Madí, en una trobada que van mantenir ara fa una setmana. Per Collboni, serà quan s'aproximi la campanya que caldrà parlar d'aquest tipus de qüestions i ha recordat que encara no ha acabat la seva ronda de trobades amb els directors de campanya dels diferents partits polítics.
A més, Collboni ha afegit que Montilla i Mas celebren un debat cara a cara cada quinze dies en la sessió de control al president que es fa al Parlament. 'Quan arribi la campanya ho abordarem amb tranquil·litat', ha conclòs.
Notícies relacionades
- El PSC reclama a CiU que 'aclareixi' la seva posició en les consultes de diumenge 20.04.2010.
- Montilla insisteix que el projecte del PSC és 'federalista' 19.04.2010.
- Montilla és proclamat candidat del PSC amb el 100% dels vots al Consell Nacional de Girona 17.04.2010.
- Madí proposa al PSC una campanya bipolaritzada amb debats 'cara a cara' entre Mas i Montilla 13.04.2010.