La nova marca Catalunyam! comercialitzarà productes agraris de qualitat a partir de novembre
La finalitat és "trobar productes amb el gust d'abans"
La marca 'Catalunyam!' per a productes catalogats arriba als mercats municipals, al petit i mitjà comerç i a les botigues especialitzades a partir de mitjan novembre. La nova ensenya té com amb objectiu comercialitzar tots els productes autòctons catalans, sobretot amb Denominació d'Origen Protegida (DOP) i Indicació Geogràfica Protegida (IGP). Aquest etiquetatge en un primer moment s'aplicarà a les fruites i hortalisses i desprès es traslladarà als productes de carn, segons ha explicat el president de l'Associació de Mercats Municipals de Barcelona (AMMB), Faustino Mora. Per la seva banda, el membre de la Comissió Permanent de la Unió de Pagesos, Josep Maria Coll, ha dit que la finalitat és 'trobar productes amb el gust d'abans', i per tant, seran productes concretament de temporada 'i quan s'acabi no hi haurà més'.
Mora ha explicat que l'entrada al mercat d'aquests productes es farà a 'poc poc' i en 'petites quantitats', fent promocions puntuals d'una setmana a una dotzena de mercats municipals de la capital catalana i de la demarcació de Barcelona. Tot i així, Coll ha explicat que també s'han fet contactes amb pagesos de Girona i de Lleida i que es tracta d'una iniciativa que es vol traslladar a la resta de demarcacions.Coll ha explicat que porten més de dos anys treballant en aquesta iniciativa, que és un aspecte que els 'preocupava molt'. Els pagesos produeixen 'qualitat' i Catalunya, tot i ser un 'país petit, és ric en productes agraris' però la gent del territori 'no els coneix'. Amb l'objectiu de difondre que el producte del territori català és de qualitat, Coll s'ha mostrat confiat que el 'temps ens donarà la raó'. En aquest sentit, ha explicat que hi ha molts ramaders que produeixen vedella ecològica però que no saben on oferir-la i ara ho podran fer sota el paraigües d'aquesta marca.
Per la seva banda, el secretari de la Confederació de Comerç de Catalunya, Miquel Àngel Fraile, ha qualificat la iniciativa de 'potent' per al comerç petit i els mercats municipals. Amb la compra d'aquests productes, 'es pot fer país i afavorir les rendes catalanes, perquè el progrés també està en l'àmbit rural', ha afirmat.
Ramón Santmartí, del Departament de Comerç de la Generalitat, ha comentat que hi ha 'molta qualitat' a Catalunya, però el problema és que no es coneixen, ni s'identifiquen aquests productes per part del consumidor i ha destacat la 'importància' de la iniciativa.
Cal no confondre la nova marca agrària 'Catalunyam' amb el web catalunyam.cat, que ofereix samarretes especialitzades en la gastronomia catalana.