ABERTIS ingressa milions d’euros de l’Estat pel descens del transit de cotxes a les autopistes catalanes
Per cada cotxe que deixa de passar per l’AP-7, l’Estat paga a ABERTIS fins a 4 cops el cost del peatge. L’escàndol beneficiarà a la concessionària amb més de 2.000M€uros
Segons un estudi del RACC l’autopista AP-7 al seu pas per les comarques de Girona ha tingut un descens del transit en quatre anys de més del 20%. Aquestes dades han comportat fins al 2010 que l’Estat Espanyol, concretament el Ministeri de Foment, hagi de compensar amb 457 milions d’euros a la concesionaria ABERTIS, xifra que augmentarà exponencialment en els propers anys en funció del descens constant de transit per l’autopista. La crisi porta a un traspàs de cotxes cap a la N-II que a més de comportar un augment dels accidents, comporta a l’Estat una sagnia escandalosa per culpa del conveni que va signar amb ABERTIS la ministra socialista Magdalena Álvarez.
ABERTIS cobra doble: dels usuaris i de l’erari públic pel nefast conveni. Ara els polítics tenen la paraula, amb una iniciativa parlamentaria es pot arreglar l’escàndol.Amb un peatge gratuït o simbòlic, l’Estat s’estalviaria milions d’euros
Si el Ministeri pagués el peatge dels usuaris, augmentaria el transit i es complirien les xifres establertes pel nefast conveni signat pel Ministeri de Foment i la concessionària, d’aquesta manera l’erari públic s’estalviaria de pagar els 300 milions d’euros anuals.
Amb un peatge gratuït o simbòlic, L’Estat evitaria la major part d’accidents a la N-II
Segons el RACC, la tendència actual comporta que s’igualin els transits entre l’autopista AP-7 i la N-II, el que comportarà un augment considerable d’accidents en una carretera que ja té un nivell d’accidents considerable, l’única forma d’evitar els accidents mentre no es desdobli la N-II és traslladar vehicles a l’autopista, l’Estat s’estalviaria l’alt cost dels accidents entre morts i ferits i s’estalviaria pagar milions d’euros a ABERTIS.
Per què el Ministeri prefereix regalar més de 2.000 milions d’euros a una empresa privada?
Primer signen un conveni escandalós malgrat que diferents informes el desaconsellaven per que dificultarien el desdoblament de la N-II com així ha sigut, i un cop vist el desastre i l’alt cost per l’erari públic, quan tenen un possibilitat de reduir els danys col·laterals prefereixen seguir augmentant els beneficis d’Albertisen perjudici dels usuaris catalans.
No tenim l’AP-7 gratuïta per què el Govern Espanyol no vol
Pagant el peatge dels usuaris, fins i tot és podria cobrar un preu simbòlic, augmentaria el transit i s’estalviaria diners i donaria resposta a l’escàndol dels peatges que paguem els catalans, és tant senzill com tenir voluntat, però Espanya prefereix seguir castigant, sempre que pot, Catalunya.
Notícies relacionades
- El Govern Espanyol impedeix la gratuïtat de l’AP-7 07.12.2012.
- 'Indignació per l'N-II' #vergonyaN2 17.11.2012.
- Ara “Les claus del no desdoblament de l’N-II” i aquesta nit al #30minuts “Sobreviure a l’N-II” 30.09.2012.
- Foment menteix en resposta parlamentaria sobre el desdoblament #vergonyaN2 13.09.2012.
- La Federació d’hostaleria de Girona acusa a ABERTIS de provocar cues de 30 kilòmetres i enganyar als usuaris de l’autopista 24.08.2012.
- Foment i ABERTIS planegen allargar la concessió de l’AP-7 a costa dels catalans 31.07.2012.
- Elisenda Paluzie “alliçona” Salvador Alemany 06.07.2012.