
Nadal anuncia la creació d'una societat limitada que gestionarà els aeroports catalans
No es pot convertir el Prat en un hub "per decret"
El conseller de Política Territorials i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha anunciat aquest dilluns al matí la creació d'una societat limitada, a partir d'aquest mes de setembre, que gestionarà els aeroports catalans. 'Catalunya tindrà la gestió dels aeroports de Girona, Sabadell i Reus, i dins d'aquest mes, tindrem un avantprojecte de Llei d'aeroports, un pla sectorial d'aeroports i heliports de Catalunya i un estatut de societat limitada per gestionar els aeroports que siguin competència de la Generalitat, els que tenim i els que haguem de rebre', ha explicat Nadal. El conseller del PTOP ha fet aquestes declaracions al programa 'El Mon', de RAC 1, que avui estrenava el lideratge de Jordi Basté.
Nadal no ha pogut concretar quina participació tindrà el Govern en la futura gestió de l'Aeroport del Prat ni quin mecanisme es durà a terme, però sí ha insinuat que podria ser mitjançant aquesta nova societat limitada. Respecte a l'adjudicació de la nova terminal, actualment en construcció, Nadal també ha afirmat que la Generalitat tindrà un paper en la direcció de l'aeroport, 'i també la societat catalana', i ha afegit, amb to prudent, que aquesta adjudicació podria produir-se abans de les eleccions.'Entenem que és un aeroport que creixerà molt, que té molt de camp per córrer, però també amb alguna limitació física, que a la vegada és una avantatge per la seva proximitat amb la ciutat', ha comentat. La nova gestió, segons el conseller, permetrà la captació de noves línies i companyies. 'Pot créixer molt i bé', ha sentenciat. No obstant això, Nadal ha precisat que no hi haurà cap decret que 'converteixi l'aeroport del Prat en un 'hub' de cop i tampoc que converteixi els 13 vols transoceànics actuals en 50'.
'No ens podem instal·lar en la idea del caos'
El conseller del PTOP també ha parlat de les retencions que s'han produït aquest estiu a l'autopista AP-7, especialment les del 4 d'agost quan es van acumular al voltant de 60 quilòmetres de cua. Nadal ha admès que a Catalunya 'hi ha serveis que no funcionen, com les Rodalies i carreteres insuficients', però que el que va passar a l'AP-7 'és un fet puntual' i que a partir d'això 'no ens podem instal·lar a la idea del caos'.
'És un país que va raonablement bé', ha argumentat, posant com a exemple que es va intentar 'arrossegar aquest estiu el Prat cap a una idea del caos i no ha sigut així perquè ha aguantat més de 1.000 vols i 100.000 passatgers diaris durant molts dies, amb unes prestacions més que raonables, sabent que alguna empresa de handling falla en el tractament dels equipatges'.
Pel que fa a les carreteres, segons Nadal, 'no podem dir, a excepció de l'AP-7, que el servei viari català hagi funcionat pitjor que l'any passat, sinó una mica millor', ha dit. El conseller també ha comentat que es faria 'l'impossible' perquè no es tornin a repetir les cues a l'AP-7 del passat 4 d'agost i que analitzaran el projecte del tercer carril a Tarragona i en quines condicions estarà aquesta via el 30 de juny del 2008.
Respecte a les rodalies, Nadal ha afirmat que 'anem a millor', però ha reconegut que d'aquí a finals d'any 'hi seguirà havent incidències i quan n'hi hagi és possible que pateixin molts passatgers'. Nadal creu que a partir del dia 20 de setembre 's'ha de notar una millora' coincidint amb l'entrada en servei de vuit vies.