L’AP-7 pot ser gratuïta, però Espanya prefereix omplir les butxaques d’ABERTIS
Malgrat l’augment d’accidents mortals a la N-II, malgrat els milions d’euros que el Ministeri “regala” a ABERTIS, la ministra no vol sentir parlar de gratuïtat.
L’escandalós conveni que el Ministeri de Foment liderat per Magdalena Álvarez va signar amb ABERTIS està sagnant les butxaques de l’erari públic a un promig de quasi un milió d’euros diaris i en perspectiva creixent a mesura que augmenta el descens del transit. El drama que paguem tots, sobretot els catalans, en la mesura que amb el nostre espoli Espanya paga ABERTIS, i a més del pagament històric dels peatges, també comporta un augment de la sinistralitat i les seves dramàtiques conseqüències. La crisi està provocant una fugida de cotxes de l’autopista cap a la N-II tal i com va confirmar el RACC i degut al lamentable estat d’aquesta via s’ha convertit en la carretera de la mort.
És hora de ser contundents en la resposta i sobretot en las solucions, des del directe!cat portem denunciant l’escàndol financer dels peatges, ara aportem una clara solució amb disminució de costos per l’administració i que augmenta la seguretat dels usuaris de les carreteres.El Ministeri de Foment prefereix regalar els diners a ABERTIS abans que els catalans tinguem l’autopista gratuïta
Al Ministeri de Foment li costa quasi un milió d’euros diaris el conveni que va signar amb ABERTIS, mentre la companyia ingressa milions d’euros de l’Estat pel descens del transit de cotxes a les autopistes catalanes. Així ABERTIS cobra doble: dels usuaris i de l’erari públic pel nefast conveni.
Del 2008 al 2010 el deute del Ministeri cap ABERTIS pujava a 457milions d’euros i segons va dir el seu dia la ministra Pastor, fins al final de la concessió a l’any 2021, el cost del convenir superarà els 2.000 milions d’euros. Si el descens de transit per l’AP-7 segueix al ritme actual i segons les dades del RACC, el cost podria superar els 3.000 milions d’euros.
Des del directe!cat aportem la solució
El Ministeri de Foment ha d’incentivar el transit de vehicles per l’autopista mitjançant la gratuïtat o un peatge simbòlic, això farà que els nivells de transit per l’autopista coincideixin amb els que preveuen el conveni i el Ministeri s’estalviarà molts més milions del que li costarà la gratuïtat o un peatge simbòlic. Amb la mesura es reduirà el transit per la N-II (que resta sense desdoblar) i que no està adequada per les actuals xifres de transit que suporta i s’aconseguiria reduir considerablement els accidents i en conseqüència el seu elevat cost social i econòmic.
Millorarà la seguretat de la #VergonyaN2
Negar aquestes solucions confirmaria les amistats perilloses entre ABERTIS i les Administracions.
Un cas semblant al conveni de l’AP-7 signat pel Ministeri es produeix en un conveni signat pel Conseller Nadal i ABERTIS per l’ampliació de l’autopista del Maresme fins a Tordera, les primeres dades que hem trobat ens parlen de més de 50 milions d’euros degut també al descens de transit que incompleix les xifres garantides per conveni. Hi estem treballant.
Notícies relacionades
- ABERTIS ingressa milions d’euros de l’Estat pel descens del transit de cotxes a les autopistes catalanes 11.12.2012.
- El Govern Espanyol impedeix la gratuïtat de l’AP-7 07.12.2012.
- 'Indignació per l'N-II' #vergonyaN2 17.11.2012.
- Ara “Les claus del no desdoblament de l’N-II” i aquesta nit al #30minuts “Sobreviure a l’N-II” 30.09.2012.