directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 26 d'abril de 2024 13:16 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

“La gran Bacanal” de l’Estat en matèria d’infraestructures

Els autors dediquen el llibre a "A tots els que pateixen dia rere dia el mal servei de Rodalies i a les víctimes de la N-II. La gran bacanal no els ha deixat ni les engrunes...".

Comentaris 13  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 10 vots )
carregant Carregant

Barcelona (ACN).- El portaveu adjunt de CiU al Congrés dels Diputats, Pere Macias, i la periodista Gemma Aguilera han publicat el llibre 'La gran bacanal. La política desorbitada de les infraestructures a l'Estat'. Macias ha explicat que el llibre insereix la política d'infraestructures espanyola "en les formes de governabilitat de l'Estat", on el PP i el PSOE planifiquen les obres com una "subhasta" electoral entre els territoris que es disputen els dos partits, i amb "una visió clientelista i centralista". El diputat ha advertit que la política d'infraestructures a Espanya està creant una bombolla que "esclatarà inevitablement", perquè les inversions que s'han fet no són rendibles i molt costoses de mantenir.
Planificar amb criteris electoralistes

En declaracions a l'ACN, Macias i Aguilera ha lamentat que la política d'infraestructures de l'Estat no té un objectiu de rendibilitat econòmica com a la resta d'Europa, sinó que es planifica amb criteris electoralistes i per reforçar un esquema radial d'Espanya que afavoreixi Madrid. "Es vol construir una Espanya simètrica, on la cohesió territorial es posa per davant de la rendibilitat econòmica i social", ha sentenciat Aguilera.

"Hi ha un substrat centralista, però el llibre analitza el desastre que el sistema bipartidista espanyol ha representat per la planificació de les infraestructures, ja que per guanyar l'últim vot en una circumscripció, PP i PSOE han de prometre-ho tot: l'AVE, l'aeroport, el port, autovies i la campanya acaba sent una subhasta entre els dos partits", ha assenyalat el diputat de CiU. Els autors han afegit que la situació s'ha agreujat perquè els successius ministres de Foment han afavorit les inversions als seus territoris d'origen.

"El resultat és la ruïna de la hisenda pública espanyola, ja que aquestes obres tenen un cost i després són molt cares de mantenir", ha advertit Macias. Aguilera ha afegit que "el més greu és que, tot i la crisi, aquesta política de la darrera continua i l'actual govern del PP continua executant inversions improductives com l'AVE a Galícia o un nou aeroport a Múrcia".

Per Macias, l'estat espanyol "continua intentant vendre al món les autovies buides i els TAV desocupats com una imatge de prestigi d'Espanya, sense adonar-se que al món no es valora una fotografia, sinó un compte de resultats i de serveis socials". En aquest sentit, el diputat ha opinat que "la mentalitat del PP i del PSOE és absolutament poc europea".

 A  Catalunya la gran bacanal no els ha deixat ni les engrunes 

A Catalunya, el principal problema de la política infraestructural ha estat, precisament, la manca d'inversió en relació a les necessitats del país, tal com indica la dedicatòria del llibre: "A tots els que pateixen dia rere dia el mal servei de Rodalies i a les víctimes de la N-II. La gran bacanal no els ha deixat ni les engrunes...".

Tanmateix, Macias ha reconegut que a Catalunya s'han fet "grans infraestructures útils", com la T-1 del Prat, "a meitat de preu que la de Barajas", o les inversions al Port de Barcelona. També, però, "hi ha casos discutibles, com l'aeroport d'Alguaire, l'obra fallida del telefèric Olesa-Esparreguera i la L9". Sobre la línia de Metro, el diputat ha esclarit que és una obra "necessària", però que ha tingut uns "costos desaforats, especialment les estacions".

Macias ha explicat que un altre exemple d'això és la "resistència" de l'Estat a potenciar el corredor mediterrani, que només s'explica "perquè no respon al seu model de reforçar la centralitat de Madrid i evitar corredors potents alternatius a l'Espanya central, com el mediterrani, l'atlàntic o el de l'Ebre".

Crèdit i fons europeus, orígens de la 'bacanal'

Aguilera ha assenyalat que l'origen de la 'bacanal' que denuncia el llibre ha estat la "festa del crèdit" que va viure Espanya amb l'entrada a l'euro i l'arribada massiva de fons europeus per finançar infraestructures. "Gairebé el 20% de les obres a l'Estat s'han pagat amb diners provinents d'Europa, però el que la UE volia és que es financessin projectes rendibles, no estacions de tren, autovies i aeroports fantasmes", ha explicat la periodista, que ha lamentat que Brussel·les no controlés d'entrada el que feia Espanya amb aquests recursos.
 




COMENTARIS fletxa taronja

item
#13
15 de desembre de 2012, 19.46 h

#12 I per què a Castella no parlen del fracàs escolar teu, Albertuuuu? Tal com tu desprestigies el TEU país (que per sort no és el nostre) els altres companys teus franquistes t'haurien de tancar a la presó, per BURRRRRUUUUUUUUUU (AHAHAHAHAHAHAHAH!!!!)


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
14 de desembre de 2012, 22.49 h

¿pOR QUE NO HABLAN DEL AEROPUERTO DE LÉRIDA O DE LA CARCEL DE FIGUERAS?


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 8
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
Raül Pérez Poza fletxa Sant Llorenç de la Muga
14 de desembre de 2012, 19.52 h

El que no diu el llibre és que diverses legislatures, quan governà Felipe González, José Ma. Aznar o en Zapatero CiU va tenir pel mànec la paella de la governabilitat de l'Estat i no va fer res per a corregir aquella tendència.

Ra.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
Ramon Parera fletxa Barcelona
14 de desembre de 2012, 19.45 h

Si algú creu que amb l'arribada de l'AVE a la frontera francesa es començaran a arreglar les coses s'equivoca del tot.
!er Els ponts de l'AVE actual estan fets per aguantar 12 tones per eix, però això només srveis per el trens de passatgers, ja que per els trens de mercaderies els pont s'hurien de haver-se fet per aguantar 17 tones per eix. Per tant els trens de mercaderies dels ports de Barcelona i Tarragona no poden circular per les vies de l' AVE cap a Europa
2on. Les màquine... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
Fenix fletxa Sant Just
14 de desembre de 2012, 19.30 h

De la política se n'ha fet una professió ( no un servei al pais) i llavors el que compta nomès es el vot... i així va tot


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
wqer fletxa qwer
14 de desembre de 2012, 15.26 h

d'on no n'hi ha no en raja, que diuen


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
JRS fletxa Empordà PPCC !!*!!
14 de desembre de 2012, 12.43 h

Els espanyols imperialistes NO SE N'ADONEN de que hores d'ara ja tot el món els comença a tenir fitxats. Qui ignora la IRRESPONSABLE INCOMPETÈNCIA dels successius governs de Madrid? Qui no coneix actualment l'existència de tantes infraestructures INUTILES, innecessàries, fetes només per gelos a Catalunya? Qui gosarà invertir seriosament en un estat amenaçat per la separació de la seva part més productiva? Hi ha algun racó de món on no hagin arribat notícies dels disbarats de Madrid... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
Jaume fletxa Barcelona
14 de desembre de 2012, 11.38 h

Els comentaris crítics sobre l 'política' de infraestructures fetes pels governs espanyols (PSOE i PP) ja són sobrers. Benvingut però sigui el llibre de Macias i Aguilera que s'ajunta al de Germà Bel i als de Juliana en demostrar lo extremadament estúpits que són els governants espanyols anteposant sempre la política i el Gran Madrid, a les raons econòmiques i competitives i SEMPRE en contra de Barcelona i Catalunya. Com és possible que avui en día no hi hagi cap projecte per un AVE ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 13   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
mario fletxa barna
14 de desembre de 2012, 10.35 h

És un gran cansament... Estic cansat d'estar cansat, però continuaré d'empeus i batallant, com sempre.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
Synera fletxa Barcelona
14 de desembre de 2012, 08.59 h

Ara ja no parlen de toros i altres cultes exemplars, hm?


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
On abunda més el seny, a Euskadi o al Principat?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.