directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 19 d'abril de 2024 14:29 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Espanya no tindrà el corredor central transpirinenc

Fracassa l'intent del PP i del PSOE perquè la UE declari també prioritari el corredor central transpirinenc

Comentaris 15  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 14 vots )
carregant Carregant

Brussel·les (ACN).- Fracàs de l'intent del PP i del PSOE perquè la Unió Europea declari també prioritari el corredor central transpirinenc. Populars i socialistes només han aconseguit finalment aquest dimarts que el Parlament Europeu aprovi finançar nous estudis de viabilitat sobre el túnel de Canfranc i el tram aragonés rebutjat per Brussel·les. Per 30 vots a favor i només 5 en contra i 5 abstencions, la comissió de Transports de l'Eurocambra ha aprovat al mapa de prioritats proposat per la Comissió Europea l'octubre de l'any passat, que preveu cofinançar amb fons comunitaris fins el 40% del corredor mediterrani fins a Algesires i l'Atlàntic. El ple haurà de ratificar aquesta decisió al gener.
Sense el corredor central transpirinenc, Catalunya nou estat d’Europa a petició urgent d’Espanya  
 
Dur cop a les pretensions d’Espanya d’aconseguir que la CE considerés prioritari el corredor central transpirinenc. Tal i com van apuntar Oriol Junqueres, en cas que Catalunya esdevingui independent Espanya serà la primera interessada en demanar que formi part d’Europa, costejar-se els arancels del pas de mercaderies per una Catalunya fora d’Europa faria inviable l’economia espanyola. Tant el PP com el PSOE estan seriosament preocupats pel fet que les vies de transport d’Espanya amb Europa passen per Catalunya i el País Basc i en cas de secessió dificultaria en gran mesura deixar-los fora de la UE.

 Tremosa: És una bona notícia per Catalunya
 
"És una bona notícia per Catalunya que no hagin prosperat cap de les esmenes del PP i del PSOE per modificar aquest mapa", ha celebrat l'eurodiputat de CiU Ramon Tremosa. En "unes negociacions molt intenses" i "a canvi de suports en altres reglaments i directives", populars i socialistes espanyols "només han pogut aconseguir que en el futur la Comissió Europea pugui finançar nous estudis de viabilitat sobre el corredor central, si creu que hi ha valor afegit suficient", ha explicat l'eurodiputat.


Espanya haurà de buscar el 60% dels recursos per a construir el corredor Mediterrani

També l'eurodiputada del PSC Maria Badia ha fet una valoració "positiva" de la votació perquè "el corredor mediterrani podrà obtenir fins a un 40% de finançament europeu per canviar l'ample de via" (de l'ibèric a l'internacional), que "és el nostre principal problema". L'eurodiputada socialista, però, ha advertit que "ara toca fer la feina al Congrés dels diputats" i pressionar el govern espanyol "perquè posi els diners i busqui el finançament privat, aquest 60% que falta". "Des del Parlament Europeu i la Comissió Europea la eina ja està feta, ara lo toca al govern d'Espanya". Badia ha destacat també que el criteri per tenir en compte els aeroports ja no serà el nombre d'habitants de la seva ciutat sinó la quantitat de viatgers, una decisió que, per exemple, beneficiarà l'aeroport de Palma.


L’estudi de viabilitat del túnel de Canfranc és  paper mullat  

L'eurodiputat d'Unió, Salvador Sedó, ha tret importància a l'aprovació de l'esmena que permetrà finançar amb diners europeus estudis de viabilitat sobre la travessia central i ha confiat que, en cas, l'eix mediterrani serà prioritari. "Creiem que en una situació de crisi, i tenint en compte la situació financera de l'Estat, s'ha de prioritzar un corredor mediterrani que és una eina bàsica per a la recuperació i representa el 60% de les exportacions, que és el que ara mateix tiba de l'economia espanyola", ha defensat Sedó. "Estem convençuts que la Comissió Europea prioritzarà la xarxa que realment és important tant per una qüestió econòmica com per una necessitat de fomentar el creixement", ha assegurat l'eurodiputat democratacristià.

PP i PSOE es queden amb un pam de nas

Les esmenes presentades per la socialista aragonesa Inés Ayala i pel popular castellanomanxec Luis De Grandes en cap cas no han aconseguit afegir aquesta travessia central transpirinenca en el mapa de prioritats proposat l'octubre del 2011 per l'eurocomissari de Transports, Siim Kallas. L'Eurocambra ha donat aquest dimarts el seu vist-i-plau a cofinançar amb fins un 40% de fons comunitaris el corredor mediterrani fins a Algesires, i amb un tram que arribarà fins a Sevilla passant per Madrid i Saragossa, i l'Atlàntic.


Tremosa alerta que Rajoy encara pot intentar  ressuscitar el túnel de Canfranc en l’últim tràmit

El ple de l'Eurocambra haurà de ratificar ara aquesta decisió, probablement en la sessió del gener a Estrasburg. L'amplíssima majoria amb què aquest dimarts s'ha aprovat el mapa de Kallas fa preveure que també tiri endavant en la sessió plenària. Posteriorment, els representants del Parlament Europeu, de la Comissió i del Consell hauran de negociar. "Veurem si Espanya pot articular una minoria de bloqueig com per empantanar l'aprovació final", ha advertit Tremosa, que tem que l'executiu de Rajoy encara vulgui intentar 'ressuscitar' el túnel de Canfranc en l'últim tràmit.
  



COMENTARIS fletxa taronja

item
#15
Synera fletxa Barcelona
20 de desembre de 2012, 08.20 h

Espanya s'ha buscat ella mateixa tots els problemes que te i tindrà. La culpa és l'establishment funcionarial de Madrid, que viu el seu desastre, la seva inefectivitat, a seva fi. Ho hauria de veure la resta e l'Estat. Tant retrasats son?


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
Fem-ho córrer entre amics i coneguts! fletxa ja portem 32.200 signatures
19 de desembre de 2012, 17.46 h

https://petitions.whitehouse.gov/petition/support-people-catalonia-their-effort-decide-their-own-future/hLYHYkp1

Cal continuar signant els que encara no ho han fet, feu-ho arribar a tothom, us imagineu que Obama rep 400.000 o 500.000 signatures???

Petició per a Obama i la Casa Blanca.


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
Pepo fletxa Terrassa
19 de desembre de 2012, 16.44 h

Si España vol fer ella sola una línia d´alta velocitat quan Catalunya ja no pugui ser espoliada, amb els seus propis calés si els troba, doncs que ho faci, sempre que la UE doni el vist i plau medi-ambiental; de totes formes gairebé el 90% de les mercaderies de la península (Potugal, España i Catalunya) van camí d´Europa per la via mediterrània. Capficar-se amb això, només vol dir que no volen compartir res de res, ni tan sols el pas de les mercaderies i, en els temps en els que est... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
Eduard fletxa Barcelona
19 de desembre de 2012, 10.28 h

Enhorabona als envasadors de champinyons, el "mig" tunel que vol fer Ejpaña, donat que França no pensa foradar res de res, solament servirà per criar aquest bolet...


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
mario fletxa barna
19 de desembre de 2012, 09.28 h

És el segond regal de Nadal, gràcies.


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
Synera fletxa Barcelona
19 de desembre de 2012, 07.12 h

El corredor què? Central de què si passa per l'oest d'Europa com un fong al límit del bosc. Madrit no vol ser Europa, tenen mentalitat de poble. Apa, a veure mon funcionaris provincians!


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
El govern d'espanya fletxa malgasta els nostres diners
18 de desembre de 2012, 18.50 h

El govern d'espanya incompleix les seves pròpies lleis i compromisos adquirits i ja deuen 8.000 mil-lions a Catalunya que no volen pagar-nos.

A part dels 18.500 Milions d'Euros d'espoli a l'any.


Valora aquest comentari:   votar positiu 15   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
JRS fletxa Empordà PPCC !!*!!
18 de desembre de 2012, 18.19 h

És que, francament, és pitjor que incompetència, és pura ESTUPIDESA pretendre que Europa subvencioni una obra titànica com un túnel transpirenenc només perquè Madrid vol treure Catalunya de la UE i tem haver de pagar drets de duana si les seves mercaderies han de seguir passant per aquí. La mala fe típica castellana ha quedat evidenciada a ulls de tota Europa, ahir mateix uns amics francesos (professors de lycée) m'en parlaven, estaven astorats, no s'ho crèien.


Valora aquest comentari:   votar positiu 19   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
Gracienc fletxa Gràcia - BCN
18 de desembre de 2012, 17.52 h

"L'Eurocambra ha donat aquest dimarts el seu vist-i-plau a cofinançar amb fins un 40% de fons comunitaris el corredor mediterrani fins a Algesires, i amb un tram que arribarà fins a Sevilla passant per Madrid i Saragossa, i l'Atlàntic."
Encara no hem guanyat. Els PPeros el que faran es desplaçar fondos del corredor PortBou-Barcelona-València-Almeria al sector Saragossa-Madrit-Sevilla. Passarà pels terrenys de la família de la Espe i la Cospe (per folrar-se) i a la costa faran un corredo... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
Almogaver fletxa Sabadell
18 de desembre de 2012, 15.36 h

Escanya ha anat perdent una colònia redera l'altra, ara l'hi toca el torn a Catalunya. VISCA L'ESTAT CATALÀ.


Valora aquest comentari:   votar positiu 27   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Implants i implantació de musulmans

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.