directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 20 d'abril de 2024 08:50 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

Una empresa de Moià construeix artesanalment rèpliques de biplans d'època a mida real

Tot Biplà exporta el 70% de la seva producció a França i acaba d'entrar al mercat del Brasil i els Estats Units

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 4 vots )
carregant Carregant

Moià (ACN).- L'empresa moianesa Tot Biplà construeix artesanalment rèpliques de biplans d'època a mida real i llestos per volar. Es tracta d'avions ultralleugers fabricats a gust del consumidor i exactament iguals que els originals. L'única diferència, segons el responsable comercial de Tot Biplà, Carles Torra, és que són energèticament més eficients perquè incorporen un motor més fàcil de mantenir i amb un consum més baix. Amb sis treballadors, Tot Biplà exporta arreu del món, especialment a França (70%) -on hi ha una gran tradició aeronàutica-, però també a Bèlgica, Alemanya, Anglaterra i, des de fa poc, Brasil i els Estats Units. El preu d'un biplà es pot trobar a partir dels 60.000 euros. 
© @acn


© @acn


Una empresa de Moià construeix artesanalment rèpliques de biplans d'època.
Una empresa de Moià construeix artesanalment rèpliques de biplans d'època.
© @acn

Comparteix
   


Etiquetes
Tot Biplà és una empresa familiar de sis treballadors que construeix biplans d'època a escala 1:1, és a dir a mida real. Tot el procés de construcció és artesanal, des del disseny i la pintura, fins a la confecció de la roba que els vesteix o la mecànica. El procés de construcció s'allarga durant tres mesos i, actualment, l'empresa construeix una mitjana de cinc biplans l'any.

Tot i això, el director comercial de Tot Biplà, Carles Torra, ha explicat que l'objectiu és doblar la producció i arribar a construir dotze biplans l'any -un cada mes-. Actualment, l'empresa exporta el 70% de la seva producció a França, però també a països com Bèlgica, Alemanya, Itàlia o Anglaterra. A més, des de fa poc temps, s'està obrint camí al mercat americà.

Segons Torra, el tipus de client que vol aquest producte sol ser "un pilot enamorat dels clàssics", que busca el 'glamour' que comporta portar un aparell d'aquestes característiques. "Volar un biplà és fer un vol de llegenda", ha descrit.

Entre els models que es poden trobar, hi ha el model Bücker, amb tots els detalls del model original, o el Raf SE-5a, que va ser un caça britànic que es va utilitzar durant la primera Guerra Mundial. Aquests avions poden arribar als 140 quilometres per hora.

Més eficients energèticament

Torra ha explicat que l'única diferència que hi ha entre els ultralleugers d'època i els que construeixen a Tot Biplà és que són més eficients energèticament. Així, "incorporen un motor de 100 cavalls que té un consum mínim i són més fàcils de mantenir". A més, segons Torra, són més àgils i més fàcils de volar. El preu d'un biplà es pot trobar a partir dels 60.000 euros. 



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Implants i implantació de musulmans

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.