#vergonyaN2 , la solució: AP7 gratuïta
Protestes al territori i a la xarxa pel nou accident mortal a la N-II. Un mal conveni Foment-Abertis la causa i la solució la gratuïtat de l’AP7, menys costos i més seguretat
Bàscara (ACN).- Un grup de manifestants talla l'N-II al seu pas per Bàscara (Alt Empordà) en protesta per l'accident mortal que hi ha hagut aquest dijous a Viilamalla, en què ha mort una veïna de Bàscara de 60 anys d'edat. Les queixes per l'estat de l'N-II s'intensifiquen cada dia que passa pel nombre d'accidents i víctimes que es produeixen en aquesta carretera. És hora de ser contundents en la resposta i sobretot en las solucions, des del directe!cat portem denunciant l’escàndol financer dels peatges, i hem aportat una clara solució amb disminució de costos per l’administració i que augmenta la seguretat dels usuaris de les carreteres
El nombre de víctimes mortals i ferits que es registren en accidents de trànsit produïts a l'N-II no para d'augmentar, i no fa res més que aguditzar el malestar ciutadà pel mal estat i el perill de la carretera que és insegura i lenta. Una via amb obres inacabades amb pedaços, que acumula promeses i terminis incomplerts, embussos, accidents i pèrdues de vides humanes, a més, dels greuges econòmics que suposa l’aplaçament sense data del desdoblament de la N-II. La clau de la resposta a tant de despropòsit i de desídia rau en la signatura d’un conveni entre Foment i ABERTIS pel tercer carril de l’AP7, que penalitza el descens de vehicles a l’AP7 i fa inviable el desdoblament de la N-II. El cos del desastrós conveni és de quasi un milió d’euros diaris, que ABERTIS ingressa pel descens del transit de cotxes a les autopistes catalanes.
Des del directe!cat aportem la solució
El Ministeri de Foment ha d’incentivar el transit de vehicles per l’autopista mitjançant la gratuïtat o un peatge simbòlic, això farà que els nivells de transit per l’autopista coincideixin amb els que preveuen el conveni i el Ministeri s’estalviarà molts més milions del que li costarà la gratuïtat o un peatge simbòlic. Amb la mesura es reduirà el transit per la N-II (que resta sense desdoblar) i que no està adequada per les actuals xifres de transit que suporta i s’aconseguiria reduir considerablement els accidents i en conseqüència el seu elevat cost social i econòmic.
Notícies relacionades
- L’AP-7 pot ser gratuïta, però Espanya prefereix omplir les butxaques d’ABERTIS 13.12.2012.
- ABERTIS ingressa milions d’euros de l’Estat pel descens del transit de cotxes a les autopistes catalanes 11.12.2012.
- El Govern Espanyol impedeix la gratuïtat de l’AP-7 07.12.2012.
- 'Indignació per l'N-II' #vergonyaN2 17.11.2012.
- Ara “Les claus del no desdoblament de l’N-II” i aquesta nit al #30minuts “Sobreviure a l’N-II” 30.09.2012.