
El PP i Ciutadans volen que l'Estadi Olímpic Lluís Companys es rebategi com a Juan Antonio Samaranch
Fernández Díaz creu que Barcelona li deu 'gratitud permanent'
El PP de Barcelona i Ciutadans (C's) volen que l'Estadi Olímpic Lluís Companys de Barcelona deixi d'anomenar-se així i sigui rebatejat com a Estadi Olímpic Juan Antonio Samaranch, mort ahir. El president de C’s, Albert Rivera, vol que el canvi es dugui a terme 'en honor als serveis per l'olimpisme i per l'esport del nostre país' que dugué a terme el falangista i president d'honor del Comitè Olímpic Internacional (COI), Juan Antonio Samaranch, mentre que Alberto Fernández Díaz considera que 'la projecció internacional i l'èxit de Barcelona no s'entenen sense la figura i l'encert de Samaranch, amb qui la ciutat ha d'expressar un deute de gratitud permanent'.
Ciutadans considera que si l'estadi -dedicat ara al president màrtir de Catalunya, Lluís Companys- passés a anomenar-se Juan Antonio Samaranch, seria 'un dels millors homenatges que se li pot fer a aquest il·lustre espanyol universal, que després de la seva defunció, ens deixa un gran llegat.'El PP afirma que sempre ha defensat que els estadis olímpics han de dur el nom de la ciutat que ha organitzat els Jocs, 'i en cas de dur el nom d'algú il·lustre, en el cas de Barcelona hauria de ser el de Samaranch'.
L'entorn de Ciutadans ja ha creat un grup al Facebook que reclama el canvi de nom: Para que el estadio olímpico de Barcelona reciba el nombre de J.A.Samaranch
Vella reivindicació unionista
El 2001, tots els grups municipals barcelonins excepte el PP van aprovar que l'Estadi Olímpic passés a anomenar-se Lluís Companys arran de la petició ciutadana iniciada el 1988 per Comissions Obreres de Catalunya. Ja llavors, el portaveu municipal, Santiago Fisas, va reclamar que el nom més adient per a l'estadi havia de ser el de Juan Antonio Samaranch.
El RCD Espanyol, que llavors utilitzava l'Estadi Olímpic com a terreny de joc oficial, també es va oposar al canvi de nom.