
Urdangarin se sent “indefens” per ser gendre del rei
El duc amenaça amb anar al Constitucional perquè veu vulnerat el seu dret de defensa, el que obre la porta a anul•lar el procés penal del cas Nóos
L'advocat d'Iñaki Urdangarin, Mario Pascual Vives, ha advertit al jutge del cas Nóos José Castro que "en el moment processal oportú" anirà al Tribunal Constitucional (TC) perquè considera que s'ha vulnerat el dret de defensa del seu client. Així consta a l'escrit presentat per l'advocat davant del jutge per recórrer la fiança de responsabilitat civil de més de 8 MEUR imposada sobre Urdangarin i Diego Torres. L'advocat retreu al jutge la "inclusió parcial, esbiaixada i fora de termini de contingut de determinats documents" a la interlocutòria que dicta la fiança i afirma que la defensa està en "irreversible indefensió".
La via TC podria obrir la porta a anul·lar el procés penal del cas Nóos.A través del recurs, el lletrat adverteix al jutge instructor del cas una "irreversible indefensió", i assenyala que Urdangarin "qui era (i és) parent de SM El Rei", queda situat en "una indefensió irreparable" perquè el jutge incorpora nous documents, testimonis i articula altres acusacions com el tràfic d'influències. Per tot això L'advocat del duc de Palma assegura que el seu client està en una situació "d'irreversible indefensió" i incorre en una suposada vulneració dels drets fonamentals. Segons els experts aquesta declaració no és casual ja que el lletrat fa constar expressament en la causa aquest advertiment que permet entrar en el futur una apel·lació al Tribunal Constitucional, una via que podria intentar impugnar i anul·lar el procés penal del cas Nóos.
Torres rebutja la fiança perquè el duc ho decidia tot
L'advocat de Diego Torres argumenta que qui "disposava, decidia i ordenava" a l'Institut Nóos, sempre, era Iñaki Urdangarin, de manera que rebutja la fiança de responsabilitat civil de més de 8 MEuros imposada de forma solidària en el cas Nóos. En el recurs contra la fiança imposada pel jutge Castro, l'advocat de Torres assegura que el duc de Palma introduïa a amics seus en els negocis de Nóos i cita com a exemple l'empresari català Joaquín Boixareu, a més a més, el defensor de Torres subratlla que la majoria de directius que conformaven la cúpula de Nóos eren persones de l'entorn d'Iñaki Urdangarin i remarca que quan es va constituir l'entitat Urdangarín ocupà la presidència, Torres la vicepresidència, Miguel Tejeiro la secretaria general, Carlos García Revenga era tresorer i la infanta Cristina vocal, de manera que Torres no tenia "cap poder de decisió" en estar "en franca minoria". Per acabar afegeix que el seu defensat mai va poder pensar que l'Institut Nóos pogués estar fent res irregular quan comptava "amb tan alts, dignes i ben formats partícips" i amb un "exèrcit d'assessors de tota mena", i insisteix en que "el projecte era d'Iñaki Urdangarin ".