ABERTIS cobra sense treballar 170 milions d’euros de Foment
L’escandalós conveni que Magdalena Álvarez va signar amb la concessionària per la construcció del tercer carril de l’AP-7 malbarata l’espoli que patim
Ho portem denunciant des de fa mesos però és veritat, no es cap broma, ABERTIS podrà seguir augmentant els euros que reparteix entre els seus accionista, més de 1.200 milions l’any 2012 amb el premi que li ha tornat a tocar aquest any. ABERTIS cobrarà segons diuen ells mateixos en els comptes de l’any passat, uns 170 milions d’euros (pag 9) pel descens del transit a l’AP-7, segons estableix el conveni que l’empresa recaptadora de peatges li va clavar a la ministra Magdalena Álvarez. Ministra que ha tingut el premi de tenir un sou milionari des de la seva cadira en el Banc Europeu d’Inversions (BEI), més de 20.000.-€ al mes. Recordem que entre el 2008 i 2010 segons dades de Foment el cost acumulat ja pujava a més de 450 milions, parlem de xifres que farien possible recuperar per l’erari públic tota la concessió de l’AP-7.
Abertis cobrarà de Foment 170 milions d’euros pel descens de cotxes a l’AP-7Son dades que publica la pròpia empresa, que es felicita pel conveni signat en el seu dia que li garanteix cobrar molts diners pel descens del transit. Segons la memòria de l’empresa, xifren el import per l’any 2012 en aquests 170 milions d’euros, és a dir cobren més pels cotxes que no passen que no pas pels cotxes que hi passen. ABERTIS cobra sense treballar.
És més econòmic aixecar barreres, augmenta el transit i Foment s’estalvia pagar.
Si el Ministeri de Foment subvencionés total o parcialment els peatges de l’AP-7 s’estalviaria diners. És hora de preguntar a Foment perquè no ho fa? i cal exigir als polítics catalans responsabilitats per evitar seguir pagant aquests milions gratuïtament a una empresa privada.
No cal negociar un peatge tou pels camions, demà mateix poden passar gratuïtament per l’autopista
Les protestes a Bàscara per la vergonya de la N-II, l’anomenada carretera de la mort han obligat a la classe política a negociar a corre-cuita un conveni amb ABERTIS per obligar als camions a passar per l’autopista, amb l’experiència del conveni per la construcció del tercer carril podem començar a preocupar-nos, no sigui que paguem un preu d’escàndol. Tot és molt més senzill, no cal un conveni, cal fermesa de les administracions per aturar l’espoli que realitza cada dia ABERTIS amb els catalans.
Notícies relacionades
- ABERTIS i FOMENTO, corrupció amb la #vergonyaN2 i AP-7 05.02.2013.
- ABERTIS cobra igualment malgrat aixecar les barreres 01.02.2013.
- #vergonyaN2 , la solució: AP7 gratuïta 31.01.2013.
- L’AP-7 pot ser gratuïta, però Espanya prefereix omplir les butxaques d’ABERTIS 13.12.2012.
- 'Indignació per l'N-II' #vergonyaN2 17.11.2012.