Espanya, decidida a massacrar la voluntat democràtica dels catalans
El govern espanyol "coincideix"" i "celebra" el dictamen del Consell d'Estat de recórrer al TC la declaració de sobirania. Junqueras lamenta la mala imatge que dóna l’Estat
El govern espanyol "celebra" el dictamen que el Consell d'Estat que considera que hi ha prou elements per portar al Tribunal Constitucional la declaració de sobirania aprovada pel Parlament de Catalunya. El ministre d'Exteriors, José Manuel García-Margallo ha assegurat que "coincideix" amb el criteri d'aquest organisme perquè "la Constitució és extraordinàriament clara en aquest aspecte" i deixa clar "que la sobirania pertany a tot el poble espanyol en el seu conjunt, i no a una part" i "es fonamenta en la indissoluble unitat de la nació espanyola, pàtria comuna i indivisible dels espanyols". El govern espanyol podria aprovar la presentació del recurs aquest mateix divendres al Consell de Ministres.
Junqueras: "És trist que l'Estat centri la seva atenció en perseguir i qüestionar la voluntat democràtica dels catalans"
El líder republicà lamenta que el govern espanyol prioritzi portar al TC la declaració de sobirania del Parlament tenint en compte la crisi que amenaça l'estat del benestar i ha lamentat la imatge que dóna l'Estat en preocupar-se més de la declaració de sobirania del Parlament que de la recerca de solucions a la crisi econòmica que amenaça l'estat del benestar.
Molta pressa a rematar la feina
L'executiu de Rajoy va reclamar l'informe perquè dictaminés es podia impugnar el text davant el Tribunal Constitucional, i aquest organisme li ha respost afirmant que hi ha "elements jurídics suficients" com per presentar el recurs. El dictamen del Consell d'Estat és el pas previ preceptiu -però no vinculant- perquè el govern espanyol presenti el recurs. Segons fonts de l'executiu espanyol, el document podria arribar a La Moncloa aquest mateix dijous i passar divendres a la taula del Consell de Ministres.
La declaració de Sobirania quedarà suspesa
A més, el govern podria fer seva l'argumentació dels seus serveis jurídics que apunta que la declaració pot produir "efectes jurídics extra" ja que "busca dirigir l'actuació dels poders de Catalunya cap a una finalitat clarament inconstitucional".
Quan el govern espanyol presenti el recurs davant el Tribunal Constitucional, el procés que seguirà és el mateix que quan impugna una llei autonòmica. D'aquesta manera, tan bon punt el TC admeti a tràmit el recurs, la declaració deixaria de tenir efectes i quedaria en suspens durant un termini de cinc mesos prorrogable.