ABERTIS és intocable i sempre hi guanya, els catalans paguem
Abaratir els peatges dels camions per l’AP-7 torna a beneficiar a la concessionària, que ja porta guanyats 1.000 milions d’euros extres de Fomento previ l’espoli a Catalunya
No és admissible signar un conveni per abaratir els preus dels peatges dels camions al seu pas per l’AP-7 i que aquests diners els pagui principalment l’administració espanyola i catalana ja que ABERTIS cobra milions d’euros pel descens de vehicles gràcies a un conveni signat amb el “Ministeri de Fomento” que li ha reportat en cinc anys d’aplicació (2008-2012) més de 1000 milions d’euros pel descens de transit. 1000 milions d’euros que poden acabar convertint-se fins al final de la concessió (2021) més de 3.000 milions. Aquest és el motiu del no desdoblament de la #VergonyaN2, un joc d’interessos de milions d’euros que els accionistes d’ABERTIS cobren any darrera any, per ells la crisi és una broma. Com poden seguir pagant per un no servei?
Per què el Ministeri no ha denunciat el conveni?Aquesta és una gran pregunta, quant l’administració signa un conveni i resulta que aquest representa una carrega tant forta, tant desmesurada, l’obligació de l’administració és denunciar el conveni i forçar una renegociació, avui sabem que el conveni és una veritable ruïna pels ciutadans, cal un Govern al servei dels seus ciutadans i no al servei dels interessos d’ABERTIS.
Per què el Ministeri no subvenciona els peatges de l’AP-7, que faria augmentar el transit i evitar el pagament d’aquests milions?
El conveni estableix que ABERTIS rep una compensació pel descens de vehicles respecte a unes exagerades previsions -a més descens, més cobra ABERTIS-, recordem que en 5 anys han estat més de 1000 milions d’euros, i el càlcul fins al 2021 pot superar els 3000 milions. Per què el Ministeri no posa un preu simbòlic que faria augmentar el transit i per tant fer estalviar la sagnia econòmica actual? Amb la meitat dels diners d’aquests cinc primers anys és podria haver subvencionat els peatges i encara s’haguessin estalviat molts diners. Que li deu el Ministeri a ABERTIS que avui encara no sabem?
Per què no recupera la concessió?
Si el cost fins al 2021 pot superar segons les mateixes fonts governamentals els 3000 milions d’euros per què no es recupera la concessió? Seria molt més econòmic pagar per recuperar la concessió d’ABERTIS que no seguir pagant per un descens de cotxes que ens costa a l’erari públic i als catalans molts milions d’euros, milions que són repartits a uns insaciables accionistes que no senten la crisi.
El Ministeri de Fomento no vol que els catalans tinguem una autopista sense peatge, ni vol que tant sols que tinguem la N-II desdoblada, tot serveix per posar impediments i dinamitar l’economia dels catalans, no sigui que massa aviat siguem independents.