directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 28 de març de 2024 17:44 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

Europa escandalitzada pels impediments d’Espanya al corredor mediterrani

L’espai econòmic català perd milions d’euros i d’oportunitats per l’actitud espanyola de retardar el corredor mediterrani.

Comentaris 26  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 35 vots )
carregant Carregant

Clam internacional pel corredor mediterrani al Parlament Europeu. Els presidents dels ports de Barcelona, Tarragona, València, Marsella, Anvers i Roterdam, alts executius de les multinacionals BASF, SEAT-Volkswagen i ARCELOR-MITTAL i directius d'operadors ferroviaris com l'alemany DB, l'italià Ferrovie dello Stato, el polonès PKP-PLK, el rus RZD o Ferrocarrils de la Generalitat participen, aquest dimecres a Brussel·les, en la conferència 'Trens llargs i pesats, el camí per a la competitivitat del transport ferroviari de mercaderies europeu'. L'acte, organitzat pel lobby FERRMED, també ha aplegat eurodiputats i representants de la Comissió Europea, el Comitè de les Regions o els governs belga i català.
L'eurodiputat de CiU Ramon Tremosa conversa amb el director de l'Institut Català del Sòl, Damià Calvet, el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, i el president de Foment del Treball i vicepresident de la CEOE, Joaquim Gay de Montellà, al Parlamen
L'eurodiputat de CiU Ramon Tremosa conversa amb el director de l'Institut Català del Sòl, Damià Calvet, el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, i el president de Foment del Treball i vicepresident de la CEOE, Joaquim Gay de Montellà, al Parlamen
© @acn

Comparteix
   


Etiquetes
Anys perduts per culpa dels governs espanyols de torn

Els estudis de FERRMED "demostren clarament que l'únic camí per millorar la competitivitat a la UE, tot reduint les despeses logístiques, i invertir la tendència decreixement de la quota del ferrocarril en el trànsit terrestre de mercaderies" és l'ús de "trens de fins a 1.500 metres de llarg i d'entre 3.600 i 5.000 tones de pes, amb gàlibs de càrrega UIC-C i 22,5÷25 tones per eix". Aquests estàndards que reivindica FERRMED "tenen també un impacte molt favorable des del punt de vista mediambiental".

O corredor mediterrani o més crisi

FERRMED defensa que aquests trens circulin "només en alguns pocs corredors" de la futura xarxa central transeuropea -el mapa d'infraestructures ferroviàries prioritàries per unir les principals àrees industrials i logístiques i els ports més importants que l'eurocomissari de Transports, Siim Kallas, va definir l'octubre del 2010 i que el ple de l'Eurocambra ha d'aprovar en els propers mesos. Aquests trens de mercaderies d'un quilòmetre i mig són el doble de llargs que els de 750 metres que preveu la Comissió Europea i FERRMED proposa que almenys puguin circular en alguns corredors. "Un tren rus pot portar quatre o cinc vegades més pes que un tren europeu de mercaderies i això representa uns costos logístics i de transports que s'haurien d'evitar", adverteix FERRMED.

En la conferència també participen el president de Foment del Treball i vicepresident de la CEOE, Joaquim Gay de Montellà, o el secretari general de Territori i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font. També assisteixen a l'acte de FERRMED el president de la comissió de Transports de l'Eurocambra, el laborista britànic Brian Simpson; el president del Comitè de les Regions, el popular murcià Ramon Luís Valcárcel; el secretari d'Estat del govern federal belga Melchior Wathelet; el secretari general del Consell de Coordinació dels Transport Transiberià, Gennady Bessonov; el director general de Transports de la Generalitat valenciana, Carlos J. Eleno; o l'eurodiputat de CiU Ramon Tremosa.



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#26
12 de març de 2013, 15.10 h

#19: A mé de l'enteniment, tens torta la llengüa


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#25
Synera fletxa Barcelona
8 de març de 2013, 01.48 h

Ràbia rabinya tocat la pinya


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#24
Synera fletxa Barcelona
8 de març de 2013, 01.45 h

#19 Tal com fas tu, oi?


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#23
Jordi fletxa CATALUNYA
7 de març de 2013, 22.44 h

#18 A tu et devien cagar llavors,per cert ara et fas dir victor?
#19


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#22
Víctor fletxa Barcelona
7 de març de 2013, 18.13 h

#21 Tienes q ser muy bobo para hablar de empresas como Bankia o Iberia , en las q desgraciadamente mucha gente va a ir a la calle , poniéndolas como ejemplo de mala gestión ... Por desgracia , no sólo pasa en Madrid , y en Cataluña , precisamente no podemos dar lecciones de buena gestión , Iberia - spanair ... Bankia - Caixa Cataluña ... No seas tan tonto de reírte de los males ajenos , aquí se están cerrando fábricas y empresas a diario , y el paro esta desbocado , ojalá pudiéramos... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 8
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#21
Jaume fletxa Barcelona
7 de març de 2013, 17.16 h

#19. VICTOR o Oriol BANKIÓN/IBERIÓN alies TUAREG DEL NORD.

Mireu que diu aquest bon home: "Hay que aprender a disentir sin insultar". Mare meva Oriolet! Perquè no llegeixes el que escrius? Sino fas més que insultar. O sia que, aplica't el 'cuento'. Per cert, del que es parlava era del Corredor Mediterrani i del ridícul que fan els representants espanyols volent forçar una cosa inviable (el Corredor Central) mentre posen pals a les rodes al projecte VIABLE I NECESSARI (el Corredor Mediter... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#20
Pepo fletxa Terrassa
7 de març de 2013, 16.56 h

España segueix entestada en relligar-se a través de les vies d´AVE (d´aquí el corredor central), tal com ho va fer amb els camins reials ara fa 300 anys.
La UE, és l´unica Institució que pot torçar la voluntat d´una España "regirada", doncs al Reino de España, tan li fot si no cumpleix amb Europa, mentre pugui seguir matxacant els Pobles que reprimeix.
Visca la Terra i el Poble Lliures!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
7 de març de 2013, 16.34 h

#13

Subnormal lo seria la puta madre que te pario y asi saliste tu como saliste. Hay que aprender a disentir sin insultar.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 23
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
Víctor fletxa Barcelona
7 de març de 2013, 15.47 h

#17 Que ya somos africanos !!! No veis como los hijos del dictador coleccionan ferraris , cuentas en suiza y demás ? Cómo los hijos de gadaffi , Teodoro Obiang , saddam hussein etc , los africanos , como los pujolitos , eso si , también hacen como ellos : el dinero q roban , no invierten ni un céntimo aquí , en Cataluña ... Si hubiera un poco de vergüenza y tu no fueras tan ignorante , dirías q España nos roba ( lo de siempre ) pero los golfos de los Pujol . También , y habrías comen... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 16
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
Jaume fletxa Barcelona
7 de març de 2013, 15.12 h

Lo dit, en VICTOR (#11, 14 i 16) és patèticament subnormal.

Efectivament Victor: Espanya és un fracàs absolut perque no té gent intel.ligent i pragmàtica sinó inquisidors i lladres. Per tant, respecte al corredor mediterrani i el seu retràs indigne, ESPANYA té la CULPA DE TOT. Repeteixo: ESPAÑA té la CULPA DE TOT. I és d'això del que es queixa EUROPA. Repeteixo: EUROPA.

I respecte als cabassos de diners que segons tu alguns catalans ens roben a Catalunya, tens raó en part. Ara ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 12   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.