Un regidor londinenc proposa d'instaurar Sant Jordi a la capital d'Anglaterra
Londres i els londinencs s'han enamorat de la manera com tradicionalment se celebra a Catalunya la Diada de Sant Jordi. Tant, que el ple de l'ajuntament de la capital anglesa podria debatre introduir la festa en el futur. Amb motiu de la paradeta de roses i llibres que ha organitzat la delegació de la Generalitat al Regne Unit, el regidor laborista Murad Quershi ha assegurat que proposarà a l'alcalde incorporar l'intercanvi de roses i llibres en les celebracions locals de Sant Jordi patró, també, d'Anglaterra.
'Penso que l'intercanvi de roses i llibres és una tradició molt noble', ha assegurat en declaracions a l'ACN Quershi, qui ha afegit que és una celebració 'increïble' i que vol que esdevingui també una tradició a Anglaterra.La paradeta de la Generalitat a Londres va regalar ahir centenars de roses als curiosos que passejaven pel Borough Market de la capital britànica. Laura, una londinenca que no coneixia la festa catalana, es va mostrar sorpresa per la paradeta i va assegurat que li encantaria incorporar la celebració a Anglaterra. 'M'agradaria tenir aquesta tradició a Londres, per descomptat, roses per les noies i llibres pels nois', digué.
La Rose, una altra anglesa que es va acostar a la paradeta catalana, es va mostrar encantada amb les roses. 'Penso que és romàntic, bonic i molt potent', ha defensat aquesta londinenca, que viatjarà a Barcelona en els propers mesos. Rose va afegir que seria 'molt divertit' que la festa s'estengués a Anglaterra.
El delegat de la Generalitat al Regne Unit, Xavier Solano, es va mostrar molt satisfet amb la rebuda de la Diada de Sant Jordi i amb la possibilitat que s'introdueixi la festa a Londres: 'Tot el que sigui exportar aquesta festa tradicional tant nostra al món és molt positiu'. El delegat de la Generalitat va explicar que havien rebut felicitacions de l'oficina del primer ministre, Gordon Brown, i del director de cinema Ken Loach, entre d'altres personalitats, i es va mostrar convençut que 'la manera catalana de celebrar Sant Jordi quallarà a Anglaterra'.
Els catalans que viuen a Londres també van poder sentir-se una mica més a prop de casa aquest divendres amb la paradeta de roses. La Mireia, que fa dos anys que viu a la capital britànica, va explicar que la iniciativa d'una parada a Londres és 'molt simpàtica. Per nosaltres que vivim aquí i que no tenim l'ocasió de celebrar Sant Jordi com el viuríem a Catalunya, és una manera de reconciliar-nos i retrobar-nos amb la nostra cultura'. 'Sempre que expliques als anglesos la tradició del llibre i la rosa es queden parats i els agrada molt', va argumentar, afegint que seria 'fantàstic' compartir la festa perquè, de fet, Catalunya i Anglaterra tenen el mateix patró.