Mas suma la primera victòria davant Montilla
Per Sant Jordi, 'La màscara del Rei Artur' derrota clarament 'Descobrint Montilla. El somni català del president de la Generalitat'
Artur Mas ja ha guanyat el primer round d'aquest any electoral a José Montilla. O, si més no, qui ha guanyat el round ha estat la polemista Pilar Rahola amb el seu La màscara del Rei Artur (La Magrana), que ahir, durant la Diada de Sant Jordi, va superar clarament en vendes a Gabriel Pernau, autor de Descobrint Montilla. El somni català del president de la Generalitat (La Magrana i RBA). El llibre sobre Artur Mas va ser el segon més venut en l'àmbit de no-ficció, segons el Gremi de Llibreters, mentre que el llibre sobre Montilla no apareix en cap rànquing.
La novel·la Se sabrà tot de Xavier Bosch en ficció i El viatge al poder de la ment d'Eduard Punset, en no-ficció van ser els llibres més venuts per Sant Jordi. Segons el gremi, a més de l'obra de Xavier Bosch, en la categoria de ficció Maletes perdudes de Jordi Puntí va ser el segon llibre més venut i El Boulevard dels francesos de Ferran Torrent, el tercer.Pel que fa a no-ficció, La màscara del rei Artur va ser el segon més venut i El viatge d'anada i tornada, de Gerard Piqué, el tercer.
En la categoria de libres mediàtics, va triomfar El Crackòvia de les 6 copes, de l'editorial Columna; Sigo diciendo, d'Andreu Buenafuente (Planeta) i Paraula de Pep, de diversos autors (Ara llibres).
El Gremi de Llibreters va destacar que en el Sant Jordi d'enguany els títols més venuts van estar més repartits que l'any passat, quan els llibres d'Stieg Larsson van capitalitzar les vendes. A tot Catalunya, es van instal·lar unes 400 parades de llibreries agremiades, que hauran facturat 20 milions d'euros, un 7,6% de la facturació anual del sector.







