L’Estat retarda encara més un desdoblament de mínims de la #VergonyaN2
Encarrega els projectes per desdoblar l'N-II de Girona fins la frontera i divideix l'obra en set trams.
L'Estat ha encarregat els projectes per desdoblar tota l'N-II entre Girona i la frontera i ha dividit l'obra en set trams. La intenció del Ministeri de Foment és treure a concurs la redacció dels projectes a mitjans 2013, en paral·lel amb la licitació de l'obra del Sils-Maçanet. El director general de Carreteres, Jorge Urrecho, ha assegurat que el desdoblament de l'N-II al nord seguirà "al màxim" el traçat actual i que inclourà dues variants a Bàscara i a Pont de Molins. Mentre l'obra no s'enllesteixi, els camions es desviaran per l'AP-7, però que no hi ha data per engegar la mesura. Urrecho també ha dit que el desdoblament Sils-Caldes va sobre termini, tot i que una subcontractada hagi fet fallida.
Comparteix
TweetEtiquetes
El director general de Carreteres de l'Estat ha anat un pas més enllà del que, ara fa unes setmanes, la ministra del ram Ana Pastor va anunciar al Congrés. Aleshores, la titular de Foment va assegurar que el Ministeri trauria del calaix el desdoblament de l'N-II entre Medinyà i Orriols, que es va veure afectat per la retallada en infraestructures del ministre Blanco i porta anys amb l'obra empantanegada.
Ara, Jorge Urrecho ha assegurat que l'Estat duplicarà tot el traçat de l'N-II entre Girona i la frontera. La intenció, segons ha dit el director general, és fer-ho "al més aviat possible". Foment ha dividit l'obra en set trams i, abans d'aquest estiu, el Ministeri preveu treure a licitació la redacció de tots els projectes.
Desdoblar la N-2 incrementa el cost a pagar a ABERTIS per la disminució del trànsit per l’AP-7
Abertis cobrarà de Foment 170 milions d’euros pel descens de cotxes a l’AP-7. Son dades que publica la pròpia empresa, que es felicita pel conveni signat en el seu dia que li garanteix cobrar molts diners pel descens del transit. Segons la memòria de l’empresa, xifren el import per l’any 2012 en aquests 170 milions d’euros, és a dir cobren més pels cotxes que no passen que no pas pels cotxes que hi passen. ABERTIS cobra sense treballar.