directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 28 de març de 2024 20:40 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Un any del #Novullpagar, l’escàndol d’ABERTIS al descobert

Un gest de dignitat va posar al descobert el saqueig d’un país via l’espoli dels peatges. La Caixa, Florentino Pérez o un ex ministre franquista entre els que es reparteixen 600 MEUR/any

Comentaris 10  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 10 vots )
carregant Carregant

Josep Casadellà  amb el seu gest #Novullpagar fet fa un any va posar al descobert un dels escàndols financers més grans del nostre país, milions d’euros recaptats via l’espoli dels peatges repartits entre La Caixa, ACS de Florentino Pérez, l’ex ministre franquista Villar Mir (OHL) i algunes de les famílies catalanes que van fer fortuna  cultivant les amistats amb el franquisme. Peatges totalment amortitzats i que permeten a uns privilegiats cobrar molts milions d’euros en plena crisi i que aboquen a un país com el nostre a una situació d’emergència nacional. Per Abertis, La Caixa, ACS o OHL la crisi no existeix, la crisi per ells és encara guanyar molts mes diners aprofitant la seva posició d’abús. No us perdeu el darrer #Novullpagar #Novullpassar que @jcasedella57 va fer aquest dijous sant, dijous de dolor.
 Abertis va exigir als grups parlamentaris modificar la llei per poder executar les multes del #Novullpagar

Ho publica el col·lectiu #Novullpagar i ho confirmen diferents parlamentaris en les seves intervencions a la Comissió de Territori i Sostenibilitat. Salvador Milà, Marc Sanglas i Jordi Cañas parlen d’una trobada privada d’Abertis amb els portaveus parlamentaris de la comissió, on els representants de la concessionària van exigir la modificació de la llei per tal que les multes per fer el #Novullpagar arribesin fins al final.  Val la pena escoltar les tres intervencions per entendre les claus d’aquest escàndol que comporta milions d’euros de beneficis a uns pocs privilegiats.

Abertis clau per entendre el no desdoblaments de N-2 i altres carreteres

El xantatge constant d’ABERTIS ha fet possible el retard en els diferents desdoblaments previstos, no tenim la xarxa d’autovies gràcies a les constants amenaces d’Abertis a les administracions.

Conveni d’Abertis i el Ministeri de Foment  que li ha comportat en cinc anys 1.000 milions d’euros de benefici extra a la concessionària

Ho portem denunciant fa temps i cada dia que passa es confirma que Abertis cobra milions d’euros pel descens de transit per l’AP-7. 1.000 milions d’euros en els cinc primers anys de vida del conveni que poden acabar en més 3.000 milions fins al 2021.

Amb el cost del conveni, el Ministeri podria recuperar la concessió o aconseguir un peatge simbòlic

És tant el poder i l’afinitat del lobby de les autopistes, que el Ministeri va signar el conveni de l’AP-7 malgrat els informes contraris dels seus serveis jurídics, i malgrat constatar la sagnia que representa són incapaços de denunciar el conveni per abús de posicionament.
La tasca del col.lectiu #Novullpagar ha estat i es imprescindible i el temps els hi acabarà donant la raó

No solament van sacsejar l’imperi dels peatges i l’espoli a que ens tenen sotmesos, també han fet propostes per acabar aquest saqueig, aquestes són algunes de les seves bones propostes:

- Renegociant els contractes de concessió de les autopistes i els peatges a l'ombra.

- NO allargar, en cap cas, els contractes de concessió de les autopistes de peatge i exigint el compliment d'aquests convenis en l'aspecte dels pagaments estipulats per part de l'empresa concessionària. I menys encara, que els allargaments de concessió siguin per a pagar les deficitàries autopistes radials de Madrid.

- Fent-se càrrec de la gestió de TOTES les autopistes del país, aplicant criteris eficients de gestió pública, on la ciutadania pugui gaudir d'un servei digne. Fet que no n'eximeix del pagament, però a un preu raonable, com és el cas de Suïssa, on es paguen 33€ l'any per a circular per les autopistes.

- Fer públics els convenis de concessió i els ingressos/costos/beneficis de l'empresa concessionària Abertis. A dia d'avui existeix una TOTAL OPACITAT respecte als convenis de concessió i els comptes corresponents.
 
 
 
 
 



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#10
Tomas fletxa Vilanova i la geltrú
4 d'abril de 2013, 13.51 h

M'ha tocat pagar 100€ de multa. Quina gràcia!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
J. fletxa Esplugues
2 d'abril de 2013, 00.05 h

#8 No ho entens? Doncs molt senzill, polític que calla polític que atorga.
ERC en el Tripartit, manteniment del peatges: es desentenen del problema,
perquè ells reben de la companya franquista un teletac TOTALMENT GRATIS.

Bosch i companyia anaren un dia a un NOVULLPAGAR, després es quedaren
ben muts sobre el tema (algun esment al parlament, per tocar fer la punyeta
a el senyoret Mas, però res més).

En canvi, SI va recolzar i promocionar la iniciativa de Josep Casadellà.
I després ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
1 d'abril de 2013, 10.12 h

NO entenc per que ERC no exigeix un impost sobre les autopistes de Catalunya del 70% del recaudat; Abertis nomes son una colla de lladres, que no inverteixen res de res, i amb unes autopistes que cada any paguem més del que han invertit en tota la seva història d'atracaments de la banda de l'Alemany, el bandoler més gran de la història de Catalunya; vendre el patrimoni per 4 euros i Abertis robant 800 milions d'euros cada any? Mas a on vas?


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
31 de març de 2013, 23.50 h

#1 Ara falta que ho diguin i que ho facin els que mantenen i permeten aquest robatori continuat... Ho sabeu qui son? CiU, els de Pujol i els de Mas.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
J. fletxa Esplugues
31 de març de 2013, 12.06 h

Per què hi ha una foto de Bosch si ERC sempre ha estat a favor dels peatges? Perquè callar una injustícia és permetre-la, i ells són polítics i estan per això.

Pel que fa al monopoli d'Abertis, bé, persistirà mentre el poble catalana voti aquells partits partidaris de la corrupció, és a dir, a CIU, PSC, PP, ERC i Iniciativa.


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 5
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
Jordi fletxa CATALUNYA
30 de març de 2013, 22.24 h

#3 Aqui teniu el mostrenco fent la migdiada!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
Tomppa fletxa Sabadell
30 de març de 2013, 21.03 h

Catalans són esclaus i no faran res de res.


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
30 de març de 2013, 18.48 h

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 10
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Sols el poble salva al poble fletxa Alliberament nacional i social!
30 de març de 2013, 18.34 h

Què és més important que 30 empresaris segueixin fent grans negocis amb l'Estat espanyol a costa del poble Català, ja sigui amb tarifes elèctriques, gas, aigua, peatges, telefonia, banca totes amb gran sobrecost per als catalans o el benestar i el progrés econòmic del 99,9% dels ciutadans de Catalunya?
---
L'economista txec Pavel Kohout
sosté: "El pressupost catala és més petit que la quantitat que Catalunya envia a Madrid cada any. Per tant, la crisi li ve del federalisme pressuposta... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 12   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
LLuis fletxa 08192
30 de març de 2013, 09.03 h

expropiació de totes les concessión a Catalunya


Valora aquest comentari:   votar positiu 26   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.