
Amenaces de mort per part de la Policia a lectors de L'Avanç
Les amenaces s'han fet a través d'un fòrum de lliure publicació
Poca broma amb la polícia nacional espanyola. Atenció a aquest post en un fòrum: 'PUM! YA ESTÁS MUERTO, PRINGAO! Y AHORA QUE SE PREPAREN LOS PUTOS VASCOS. ¡VIVA ESPAÑA! ¡VIVA EL REY!'. Aquest anònim ha amençat un lector de L'Avanç des d'un equip connectat a Internet a través d'una IP registrada a nom de la Direcció General de la Policia. Però això no acaba aquí, l'anònim ha insertat quatre comentaris més des de la mateixa IP tots ells amb un to amenaçador i de menyspreu gravíssim. La inserció contesta una notícia de lliure publicació que transcribia una informació sobre un atemptat d'ETA a Durango (Biscaia) insertada el dia 24 d'agost d'enguany.
"PUM! YA ESTÁS MUERTO, PRINGAO! Y AHORA QUE SE PREPAREN LOS PUTOS VASCOS. ¡VIVA ESPAÑA! ¡VIVA EL REY!"El visitant va estar introduint els comentaris des de les 17:41h fins les 19:41h del mateix dia 24 d'agost. A banda de respondre a aquesta informació externa també va increpar els lectors de l'Avanç en la notícia que feia referència a la denúncia per assetjament per parlar valencià que l'edil d'Ondara va interposar contra la Guardia Civil i que va ser publicada externament el mateix dia 24.
L'Avanç Informació està investigant a més a més una altra inserció malintencionada en la que un anònim publica informació personal de dos persones vinculades a l'independentisme. En aquest cas l'IP no correspon al rang d'IP que està a nom de la Direcció General de la Guàrdia Civil però presenta diverses característiques, tant pel que fa al contingut del missatge com a la pròpia IP, que fan sospitar que provinga de fonts de l'Estat. En concret la IP està a nom de Telefonica, però forma part del rang on hi ha un servidor del DNI Electronic, que abans estava a un rang de la policia . Se sospita que siga un IP de recent adquissició per alguna institució dependent del Ministeri de l'Interior. Aquesta informació, però, no està confirmada a hores d'ara i la inserció ha estat retirada perquè afecta a informació privada d'aquestes dues persones.
Pel que fa a les visites es pot deduir que la policia és asídua a l'Avanç . El més de maig passat, per posar un exemple, s'han registrat 131 accesos totals i més de 9000 "hits" des de la IP, a nom, insistim, de la DGP. Aquestes dades donene a entendre que la policia rastreja la web unes tres vegades al dia.
L'Avanç Informació exigirà a la Delegació del Govern explicacions del fets i que es prenguen les mesures per a que els fets no tornen a passar. A més a més estudiarà portar el cas la la justícia.