L’ultraespanyolisme no paeix el seu fracàs amb el castellà a l’escola
El resultat pírric de la demanda de l’escolarització en castellà per part de les famílies ha trasbalsat l’ultraespanyolisme que busca culpables i escup amenaces
Malgrat els immensos esforços per malmetre la immersió no se’n surten. El PP justifica el seu fracàs acusant el Govern d’insensibilitat cap els que volen escolarització en espanyol, “S’ha de ser un heroi per demanar classes en castellà” diu una diputada del PPC i recorda que el PP ha presentat una proposició de llei per modificar la LEC. El talibà Fancisco Caja tampoc es resigna a la derrota i assegura que posarà una querella contra el departament d’Ensenyament perquè “aquí s’han de suplicar els drets". Per l’exdiputat de C’s, José Domingo, el model d’immersió lingüística és com una presó birmana amb un sistema ple de trampes i inconvenients i això explica el fracàs.
Un ideòleg recargolat i un diari obsessionatEl Mundo, diari molt preocupat pels temes lingüístics de Catalunya, publica avui un article d’opinió titulat El forat birmà, l’exdiputat de Ciutadans i president d'Impulso Ciudadano, José Domingo explica que a Catalunya es posen totes les traves, trampes i inconvenients per fer fracassar les iniciatives de les famílies que volen escolaritzar als seus fills en castellà i “amb el màxim cinisme, aquesta dada, la de les 17 famílies, és esbombada per les autoritats educatives”, entre altres, per justificar l'excel·lència del model educatiu català excloent. Per Domingo Les rigideses del model educatiu català només permet l'ensenyament en català o aranès, i, per això, “com en les presons tercermundistes, només es poden alliberar del forat els que poden pagar-se la llibertat”, pagant-se una escola privada.