
Unes 400 persones donen suport a Girona als independentistes que van cremar retrats del rei, envoltats d'un excepcional dispositiu policial
Hi havia més policies que manifestants, segons alguns mitjans
Unes 400 persones s'han concentrat aquest dissabte al vespre a la plaça del Vi de Girona en solidaritat amb els independentistes que van cremar dijous passat les fotografies del rei. La concentració s'ha fet enmig d'un gran dispositiu de seguretat, amb més de vint dotacions dels agents antiavalots dels Mossos d'Esquadra, que s'han desplegat al voltant de la plaça. El portaveu de d'Alerta Solidària, Lluís Sales, ha dit que de moment no es té constància de cap altra identificació i ha assegurat que el clima que han generat els Mossos d'Esquadra ha sigut de 'setge total'.
La fiscalia de l'Audiència Nacional va decidir aquest divendres obrir diligències per la crema de fotografies de la família reial en el transcurs d'una concentració a la plaça del Vi, davant l'Ajuntament de Girona, per protestar contra la presència del Rei Joan Carles a la ciutat. Els fiscals van enviar una petició al Departament d'Interior de la Generalitat perquè els informés de les actuacions que van dur a terme els Mossos i de les possibles identificacions. Segons la fiscalia, els responsables de la crema de les fotografies poden ser autors d'un delicte d'injúries a la Corona.Per la seva banda, el secretari de Seguretat Pública del Departament de l'Interior de la Generalitat, Joan Delort, va defensar divendres al vespre l'actuació dels Mossos d'Esquadra durant la concentració en què es van cremar les fotos dels borbons. Segons Delort, davant el gran nombre de manifestants que es van concentrar a la plaça no era 'oportuna ni convenient' la intervenció dels Mossos, que es van limitar a explicar els fets a l'autoritat judicial. En aquest sentit, Delort va explicar també que els agents tenen 'evidències' que podrien portar a la identificació d'un dels responsables dels fets, mentre la investigació continua oberta.
Arran de la decisió de la fiscalia de l'Audiència Nacional, avui al voltant d'un quart de nou d'aquest vespre uns 400 membres de diferents col·lectius de l'Esquerra Independentista com la CUP, Maulets, JAG o Endavant s'han concentrat a la plaça del Vi en solidaritat amb els independentistes que van cremar dijous passat les fotografies dels borbons i per protestar contra la decisió de la fiscalia espanyola d'obrir diligències sobre aquesta crema de retrats. En la concentració, s'han sentit consignes com 'Els catalans no tenim rei', 'Jo també cremo la corona espanyola', 'Canya contra Espanya' i 'El borbó, pim pam pum'. També s'han pogut sentir crits contra el cos dels Mossos d'Esquadra: 'Els Mossos també són forces d'ocupació', 'Fora els Mossos de Girona', 'Vosaltres feixistes, sou els terroristes' o 'Aquesta és la seva democràcia'. I, finalment, els concentrats, han acabat cantant l'himne dels segadors.
El portaveu de d'Alerta Solidària, Lluís Sales, ha dit que de moment no es té constància de cap altra identificació i ha assegurat que el clima que han generat els Mossos d'Esquadra ha sigut de 'setge total'. 'Ens hem pogut manifestar, però en tot moment, escortats i violentats', ha declarat, per la presència dels Mossos d'Esquadra, que han desplegat un gran dispositiu policial amb més d'una vintena de dotacions a la plaça del Vi i el seu entorn més proper. La concentració ha durat una mitja hora, amb la lectura inclosa d'un manifest, i ha pogut acabar sense aldarulls.
Sales ha assegurat que els independentistes es tornaran a manifestar a la plaça del Vi, en el cas que s'identifiqui a alguna persona més.