Entra en vigor la norma que engreixa les butxaques d’Abertis
És prohibeix als tràilers circular per l'N-II entre Maçanet de la Selva i la Jonquera, amb diners públics Abertis sempre cobra
Les restriccions de pas per als camions a l'N-II entre Maçanet de la Selva i la Jonquera (Alt Empordà) ja són una realitat. En aquest tram de 81 quilòmetres, la Generalitat ha començat a aplicar les prohibicions anunciades amb l'objectiu d'esponjar el trànsit a la nacional i reduir-ne la sinistralitat. Els camioners que condueixin tràilers de quatre o més eixos han de passar per l'AP-7 i tenen bonificacions de peatge d'entre el 35% i el 50%. Aquests percentatges els assumeixen, la Generalitat i l'Estat i Abertis cobra.
No calia subvencionar els peatges, tant sols calia obligar a Abertis a no cobrar pel descens de cotxesLes restriccions que es comencen a aplicar a partir d'aquesta mitjanit s'estenen als 81 quilòmetres d'N-II que hi ha entre Maçanet de la Selva i la Jonquera. Amb l'objectiu de reduir la sinistralitat que arrossega la nacional i millorar-ne la fluïdesa, els camions han de fer servir obligatòriament l'AP-7.
Aquí, els transportistes tindran bonificacions de peatge que oscil·laran entre el 35% i el 50%. El primer percentatge s'aplicarà en el cas dels tràilers que facin tot el recorregut per l'autopista, i l'assumeix íntegrament Abertis. Pel què fa als descomptes del 50%, s'aplicaran en aquells moviments interns, i aquí la Generalitat i l'Estat faran aportacions per cobrir el 15% que no assumeix la concessionària.
El Departament de Territori i Sostenibilitat confirma que no cal subvencionar Abertis
El Departament de Territori i Sostenibilitat també ha fet un estudi de costos que demostra que, amb les bonificacions de peatge, els camioners no perdran diners havent de passar per l'AP-7. L'estudi s'ha centrat en analitzar les despeses i el temps que suposa per a un tràiler fer tot el recorregut entre Maçanet i la Jonquera per N-II o bé per AP-7.
Si es passa per autopista, es guanya fins a mitja hora de temps. Per contra, però, el sobrecost -tenint en compte el peatge- entre aquesta opció i l'N-II és de 4,40 euros.
Segons concreta el Departament, però, aquesta diferència ja s'anul·la amb la bonificació del 35% del peatge, que s'aplicarà per als camions que facin tot el recorregut per AP-7. En el cas d'aquells moviments interns, els descomptes s'enfilaran fins al 50%.
Des d'aquest dimecres i fins diumenge, la Generalitat també ha engegat una campanya informativa a peu d'N-II per informar els camioners de la mesura. En total, es repartiran fins a 50.000 tríptics i fulletons en sis idiomes a benzineres i àrees de servei de la nacional.
Notícies relacionades
- Fins i tot el RACC ens convida a marxar d’Espanya 17.04.2013.
- El bon “feeling” entre Pastor i Santi Vila ens sortirà car 17.04.2013.
- Bàscara enterra la promesa de Santi Vila, Ana Pastor i Abertis, #vergonyaN2 08.04.2013.
- Abertis cobra sempre #VergonyaN2 28.03.2013.
- L’Estat retarda encara més un desdoblament de mínims de la #VergonyaN2 26.03.2013.