directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 28 de març de 2024 11:56 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Entra en vigor la norma que engreixa les butxaques d’Abertis

És prohibeix als tràilers circular per l'N-II entre Maçanet de la Selva i la Jonquera, amb diners públics Abertis sempre cobra

Comentaris 3  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 2 vots )
carregant Carregant

Les restriccions de pas per als camions a l'N-II entre Maçanet de la Selva i la Jonquera (Alt Empordà) ja són una realitat. En aquest tram de 81 quilòmetres, la Generalitat ha començat a aplicar les prohibicions anunciades amb l'objectiu d'esponjar el trànsit a la nacional i reduir-ne la sinistralitat. Els camioners que condueixin tràilers de quatre o més eixos han de passar per l'AP-7 i tenen bonificacions de peatge d'entre el 35% i el 50%. Aquests percentatges els assumeixen, la Generalitat i l'Estat i Abertis cobra. 

Comparteix
   


Etiquetes
No calia subvencionar els peatges, tant sols calia obligar a Abertis a no cobrar pel descens de cotxes

Les restriccions que es comencen a aplicar a partir d'aquesta mitjanit s'estenen als 81 quilòmetres d'N-II que hi ha entre Maçanet de la Selva i la Jonquera. Amb l'objectiu de reduir la sinistralitat que arrossega la nacional i millorar-ne la fluïdesa, els camions han de fer servir obligatòriament l'AP-7.

Aquí, els transportistes tindran bonificacions de peatge que oscil·laran entre el 35% i el 50%. El primer percentatge s'aplicarà en el cas dels tràilers que facin tot el recorregut per l'autopista, i l'assumeix íntegrament Abertis. Pel què fa als descomptes del 50%, s'aplicaran en aquells moviments interns, i aquí la Generalitat i l'Estat faran aportacions per cobrir el 15% que no assumeix la concessionària.

El Departament de Territori i Sostenibilitat confirma que no cal subvencionar Abertis

El Departament de Territori i Sostenibilitat també ha fet un estudi de costos que demostra que, amb les bonificacions de peatge, els camioners no perdran diners havent de passar per l'AP-7. L'estudi s'ha centrat en analitzar les despeses i el temps que suposa per a un tràiler fer tot el recorregut entre Maçanet i la Jonquera per N-II o bé per AP-7.

Si es passa per autopista, es guanya fins a mitja hora de temps. Per contra, però, el sobrecost -tenint en compte el peatge- entre aquesta opció i l'N-II és de 4,40 euros.

Segons concreta el Departament, però, aquesta diferència ja s'anul·la amb la bonificació del 35% del peatge, que s'aplicarà per als camions que facin tot el recorregut per AP-7. En el cas d'aquells moviments interns, els descomptes s'enfilaran fins al 50%.

Des d'aquest dimecres i fins diumenge, la Generalitat també ha engegat una campanya informativa a peu d'N-II per informar els camioners de la mesura. En total, es repartiran fins a 50.000 tríptics i fulletons en sis idiomes a benzineres i àrees de servei de la nacional.
 
 



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#3
JOSEP MARIA fletxa Barcelona
20 d'abril de 2013, 00.08 h

Estic molt d'acord amb la postura dels camioners. No han de pagar cap peatge mentre no existeixi una alternativa gratuïta a la NII. Ja estem farts d'haver de finançar la gratuïtat de la majoria d'autopistes espanyoles, mentre aquí ni Déu es lliura de pagar. Que paguin els responsables del NO desdoblament de la NII.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Carles fletxa Figueres
19 d'abril de 2013, 19.25 h

Per a en Santi Vila hi ha una cosa més important que tota la resta: la seva carrera política.

Si ha de fer que entre tots els catalans paguem l'autopista als camioners castellans, doncs ho fa i ja està.

Quan era batlle de Figueres no va deixar gaire bona memòria, és clar que l'actual alcaldessa encara ens sembla pitjor. Però els botiguers espantadissos en comptes de votar ERC voten CiU i així estem.


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Segura fletxa Barcelona
19 d'abril de 2013, 08.30 h

En Santi Vila es el conseller de requalificacions, peatges i anti-comerç; qui pararà els peus a aquest home indigne? Abertis, cal la seva nacionalització per que no es una empresa sino una camorra; les autopistes privades a Catalunya s'ha pagat el seu cost 100 vegades; l'Alemany, segurament, es el més gran delinquent comú de l'història de Catalunya, juntament amb el Fainé


Valora aquest comentari:   votar positiu 20   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.