Forcades i Oliveras aboquen ICV pel dret a decidir
Malgrat ser la resolució més qüestionada, els delegats d’ICV han entès que sense dret a decidir difícilment es pot avançar en candidatura unitària des de l’esquerra
L'assemblea nacional d'ICV ha aprovat la proposta de resolució sobre el dret a decidir amb 11 vots en contra i 43 abstencions, de les més de 600 persones que han assistit al plenari. De les 26 propostes que complementen la ponència política del partit, aquesta ha estat la que ha generat més debat entre la militància. El text reivindica que ICV tingui un paper proactiu en el procés cap al dret a decidir i reclama una pregunta clara per a la consulta "per tal que els catalans puguin escollir si es constitueixen o no en un estat propi que pugui decidir lliurement la seva relació amb l'estat espanyol". A més, els ecosocialistes crearan un grup de treball per definir quina és la seva proposta de pregunta.
Pregunta clara i sense ambigüitatsEl més destacable de la proposta de resolució sobre el dret a decidir és que els ecosocialistes arriben a la conclusió que la pregunta de la consulta ha de ser clara i ha de referir-se a la constitució o no d'un estat propi per a Catalunya. De fet, ells mateixos faran una proposta de pregunta que traslladaran a la comissió parlamentària sobre el dret a decidir i al pacte nacional pel dret a decidir, un cop aquests òrgans siguin constituïts.
Forcades i Oliveres donen ales als sectors independentistes d’ICV
Tot i que aquest dissabte es va acabar de tancar la resolució, aquest diumenge alguns delegats del partit han volgut opinar sobre el text. Molts dels dubtes han estat relacionats amb el grup de treball i la conveniència o no de presentar una proposta de pregunta, enlloc d'esperar a veure com es desenvolupa el procés. Fins i tot, algun militant ha reflexionat sobre la necessitat de construir un estat propi. "Hem de lluitar per a l'establiment d'una república ecosocialista i només ho podrem aconseguir des de l'estat propi", s'ha escoltat des del faristol del plenari.
Sense estat propi no tenim gir social
A més de la proposta sobre el dret a decidir, els delegats d'ICV han aprovat 25 resolucions més, entre les quals una que reclama la recuperació de la gestió pública de l'aigua i, per tant, l'anul·lació del concurs públic que privatitza la gestió d'Aigües Ter-Llobregat. També s'han demanat solucions als afectats per les participacions preferents, s'ha reivindicat el dret públic a l'habitatge, s'ha destacat la necessitat d'impulsar el transport públic de qualitat i s'ha defensat la tasca dels mitjans de comunicació públics.
Notícies relacionades
- Gir independentista d’ICV, primeria victòria de Forcades i Oliveras 20.04.2013.
- Joan Herrera i Dolors Camats anuncien la seva candidatura conjunta per liderar ICV 09.03.2013.
- Les dades del CEO: càstig a la indefinició 21.02.2013.
- Barrar el pas a Raül Romeva 02.02.2013.
- ICV, el dret a decidir “de debó” 14.01.2013.