Sense Estat el català no pot ser “processat”
En l’imaginari de la majoria de multinacionals que operen a Catalunya el català no existeix com a idioma perquè no té un estat
Un lector ens ha fet arribar una nota on explica que després de passar amb la família el cap de setmana en un hotel, va rebre per correu electrònic una enquesta de valoració de l'establiment i posteriorment un enllaç per tal de fer una valoració a la multinacional Tripadvisor. La sorpresa i indignació va estar quan després de fer la valoració en català va rebre una nota de l’empresa agraint-li el gest però lamentant que no poden publicar el seu comentari perquè de moment “no compten amb la infraestructura per poder processar opinions en català”, tot i que esperen poder-ho fer en el futur.
Els missatges en català van a parar a la brossaTripadvisor en la seva nota ofereix una llista de 20 idiomes alternatius amb els quals sí es poden fer comentaris perquè tenen la infraestructura necessària per poder-los processar- és a dir un estat- , alguns d’ells, com el danès, el suec o el noruec, amb menys usuaris potencials que els que tenen el català com a llengua, disposen de processador. Una multinacional capdavantera en sistemes informàtics amb un web pensat per a usuaris de tot el planeta per a viatjar a qualssevol lloc del planeta, queda en evidència en menystenir el català, queda clar que no és un problema tècnic sinó de voluntat, i de moment llencen els comentaris en català a la brossa.
Un motiu més per ser estat
Les batalles amb Twitter, Google, IKEA, Coca-Cola, etc, per que incloguin el català en les etiquetes o els seus webs i sistemes acabaran ràpidament en el moment en que Catalunya sigui un estat. Un motiu més per tirar endavant aquest propòsit que ja compta amb una majoria social a Catalunya.
Notícies relacionades
- Agbar fa un ús fraudulent del .cat 25.04.2013.
- Júlio Ariza equipara la immersió lingüística al feixisme 18.04.2013.
- Els talibans contra la immersió amenacen les escoles 15.04.2013.
- Toni Soler: la insubmissió a la sentència del TSJC ha de ser explícita 14.04.2013.
- Camí cap a l’estat propi, Catalunya nou estat d’Europa 11.04.2013.