
ERC veu un aire de venjança i CDC intencionalitat política en l'ordre d'expulsió de @NoureddineZian2
Alfred Bosch es mostra disposat a fer "el que calgui" per denunciar el que considera "guerra bruta" contra el sobiranisme. Tremosa ho denunciarà a la Comissió Europea
El secretari d'organització de CDC, Josep Rull, ha assegurat que no li sorprendria que hi hagués "intencionalitat política" darrera la voluntat del CNI d'expulsar el director de l'Espai Catalano-Marroquí, Noureddine Ziani, vinculat a la Fundació Nous Catalans. Des de Catalunya, es veu l'ordre d'expulsió com una nova "amenaça" contra el procés sobiranista. "Si és així, el cas mereixeria el rebuig rotund i categòric de la societat catalana", ha reblat Rull. El portaveu d'ERC al Congrés dels Diputats, Alfred Bosch, ha afirmat que té indicis de que la detenció del director de l'Espai Catalano-Marroquí, Noureddine Ziani, vinculat a la Fundació Nous Catalans és una "acció abusiva" per part del CNI. "El que han al·legat són connexions amb l'islamisme polític i amb grups violents, i, que jo sàpiga i pel que diu tothom, aquestes connexions no hi són", ha declarat.
Comparteix
TweetEtiquetes
El dirigent republicà ha assegurat que això seria "tremendament injust" i darrere la seva detenció i ordre d'expulsió hi hauria un "aire de venjança". Si és així, ha dit, ERC farà "el que calgui" per denunciar aquesta i altres mostres del que considera "guerra bruta" contra el sobiranisme català. Segons Alfred Bosch, l'ordre d'expulsió de Noureddine Ziani demostra que, encara que el PP ho negui, existeix una "guerra bruta" contra el sobiranisme i l'independentisme català. El portaveu d'ERC ha mostrat el seu convenciment que "dissortadament" se'n donaran més. Bosch ha destacat la importància de que aquestes accions es denunciïn i de que els catalans exigeixin a l'Estat que compleixi la llei "al peu de la lletra" també en aquest tema.
Preguntat per la relació amb l'independentisme
Segons aquest comunicat, Ziani va ser detingut el divendres 3 de maig per agents del CNI i de la Policia nacional espanyola. El text indica que durant la detenció va ser preguntat sobre la seva relació i col·laboració amb associacions que defensen la independència de Catalunya. Després el van deixar en llibertat amb una notificació informant-lo que properament serà expulsat de l'estat espanyol i de la Unió Europea i que no podrà tornar a entrar en 5 anys. El comunicat afegeix que aquesta notificació es va fer "sense obrir cap procés judicial, sense tenir dret a defensar-se".
La Fundació Nous Catalans i la Unió de Centres Culturals Islàmics de Catalunya expliquen que entre els motius de l'ordre d'expulsió de Ziani hi ha "el foment del salafisme i el radicalisme". En aquest sentit, lamenten que "en canvi no expulsin contrastats dirigents salafistes i radicals. O també que es tolerin trobades d'extremistes a diverses ciutats catalanes, on hi han passat entre d'altres en Mohammed Merah que fa pocs mesos va assassinar diversos jueus, nens la majoria, a França i que posteriorment va morir fugint de la polícia".
Protegir els radicals musulmans i expulsar els favorables al dret a decidir
Segons aquest comunicat, és "la primera vegada que a l'Estat Espanyol es dicta una ordre d'aquest tipus a una persona amb residència legal". El text indica que l'ordre "es fa precisament a una setmana de l'inici d'un curs de formació per a imams i dirigents musulmans organitzat per Ziani i la UCCIC on durant dos mesos se'ls ensenyarà català, història de Catalunya i se'ls aproximarà a la realitat social i política del nostre país, amb voluntat manifesta de consolidació d'un islam europeu".