200.000 euros per proclamar que 'comença el canvi' a Catalunya
CiU presenta la seva precampanya enarborant la mateixa bandera de Pasqual Maragall el 2003 · Madí repta el PSC a firmar l''Acord pel joc net', que entre d'altres mesures demana austeritat
'Davant l'actual context de crisi econòmica, els partits hem de fer un exercici d'austeritat i, per tant, ens comprometem a no augmentar el pressupost de campanya respecte al de les darreres eleccions al Parlament'. Aquest solemne punt és un dels deu que conformen l'Acord pel joc net i la responsabilitat política, que David Madí va presentar la setmana passada al PSC i del qual encara no n'ha rebut resposta. Mentre l'espera, avui ha presentat la precampanya de CiU, valorada en 200.000 euros, en què Artur Mas enarborarà la mateixa bandera que Pasqual Maragall va brandar el 2003: la del canvi.
CiU invertirà aquests 200.000 euros en proclamar el canvi 'per terra, mar i aire, perquè la gent té ganes de canvi sense matisos perquè té consciència que el país no va bé', segons Madí. Tot amb tot, el responsable de campanya de CiU és conscient que la voluntat de canvi que expressen les enquestes no l'encarna CiU al 100%. 'Representem parcialment les ganes de canvi que hi ha a Catalunya', s'ha sincerat.Madí entén que el missatge de canvi és del tot útil a la federació, enfront al missatge que el PSC difon des de la setmana passada ('Segueixo creient'), que 'no ens diu res més que segueixen creient amb el tripartit per mantenir l’estat actual de les coses'.
DOCSessions
La precampanya es complementarà amb una sèrie de diàlegs amb Atrur Mas cada dimarts a les set de la tarda a Barcelona. 'No es tracta d'una conferència, d'una xerrada, d'una convenció ni, per descomptat, d'un míting' ha explicat Madí, que ha definit les sessions com 'un antimíting, uns diàlegs per al canvi'. Al mateix temps, Joana Ortega (UDC) ha informat que les DOCSessions 's'han inspirat en les jam sessions; s'han concebut com un seguit de converses amb Artur Mas desenvolupades en unes sessions confortables, sense limitacions, on es pot innovar'.
Les DOCSessions es faran en un dels plató que hi ha dins l’edifici Imagina i duraran 7 setmanes. En cada una d’elles es tractaran diverses temàtiques, que s’han agrupat en set conceptes seguint les sigles del lema 'Canvi sí': Cohesió, Atur, Nació, Valors, Institucions, Sostenibilitat i Innovació. 'Aquest és l’espai on es començarà a gestar el canvi', ha conclòs Ortega.